Červenec 2018

Graselovy stezky

30. července 2018 v 22:31 | Vlasta |  Cestování
Krásný letní večer vám přeji! Dneska jsme podnikli náš první dovolenkový výlet. Asi si řeknete že jsme blázni, v tomhle vedru, ale vzhledem k tomu, že má být čím dál větší nebylo co odkládat. Když jsem tak koukala kam by se dalo vyrazit na jednodenní výlet, zaujaly mě Graselovy stezky a jelikož stále čekáme na nosič na kola byl to výlet autem do bodu A a pak pěší okruh asi pátnáctikilometrový. Graselovy stezky vedou česko-rakouským pohraničím, které je pro nás jihočechy vcelku rychle dostupné. Bod A byl rakouský Raabs s hradem nad řekou Dyjí odkud jsme vyrazili směrem na Lindau.
Cesta vedla mezi poli kde ochotně pózovali motýli, viděli jsme pohanková a slunečnicová pole i pole čerstvě posekaného ostropestřece, jinak nás ale tato stezka moc nezaujala a tak jsme se v Lindau vydali vlastní cestou. Kam? O tom až příště.

Raabs je malebné městečko, s náměstím plným květin a krásnými výhledy na řeku Dyji a hrad. Ráno jsem vyfotila jenom pár snímků, odpoledne když jsme se vrátili zpátky se zatáhlo a spadlo i pár kapek.
Hrad je soukromý, asi se dá i navštívit po předchozí domluvě, ale brána byla zavřená, tak jsme ho jenom obešli, škoda.

ale teď zpátky, ráno mezi poli...
boží muka, křížek nebo kaplička na každé mezi, to je rakouský venkov.

pohankové pole jsem viděla na vlastní oči poprvé...

a těch motýlů všude! Tihle u nás nejsou, loni jsem je viděla v Českém krasu a teď tady

... a pak jsme přešli lávku přes potok Seebsbach a zamířili jsme k hlavnímu cíli dnešního výletu, ale jak jsem psala v úvodu, o tom zas někdy příště.

Přeji vám pohodové letní putování!

Z kuchyně a zahrady

17. července 2018 v 21:26 | Vlasta |  Zahrádka
Krásný večer vám přeji!
Poslední dobou u nás každý den prší a podle toho to taky vypadá na zahradě. Všechno roste a zraje o překot
Okurek už mám zavařených tak na pět let a teď pro změnu přemýšlím co s rajčaty...
slunečnice měly být okrasné, vysoké maximálně metr a už nějak přestáváme vidět z okna...

Paulownie už mají přes dva metry a rostou do nebe...

na hortenzii se objevují další poupata a levandule pořád ještě kvete a už jí rostou nová poupátka

Po delší době jsem se pustila do pečení kváskového chleba. V zimě se mi kvásek nedařilo uchovat. Tak jsem ho zkusila vypěstovat teď a hurá, dneska druhé pečení a chlebík je výborný.

Přeji vám krásné letní dny!

Na skok k sousedům

14. července 2018 v 20:44 | Vlasta |  Cestování
Dneska jsme tak trochy výletovali. Ráno jsme se autem přesunuli do 40 km vzdálených Slavonic, s myšlenkou projet část cyklostezky Thayarunde. Celá cyklostezka je 111 km dlouhá a vede hlavně po bývalé železniční trati. Protože s námi byli i koloběžkáři preferující především jízdu po rovinatějším terénu padla volba na část stezky ze Slavonic do Waidhofenu a zpět celkem necelých 60 km. Cesta vede příjemnou krajinou a je opravdu hodně nenáročná, určitě ji zvládnou i méně zdatní cyklisté.

Kostel ve Waidhofenu a hnízdo s čápaty...

No a abychom si na tom výletě užili od všeho trochu, tak i pořádná bouřka se konala, pršet začalo ve chvíli kdy jsme zasedli v Dobersbergu u hospůdky a nakonec jsme se i přestěhovali dovnitř. No a po hodině domů už zase za sluníčka...

a zpět v Čechách...
Slavonice, jenom rychlé proběhnutí náměstí, poněvač v dálce už zase hřmělo

Přeji vám krásné letní výletování a šťastné návraty z cest!!!!!

Něco na zub

6. července 2018 v 21:20 | Vlasta |  Receptíky
Popravdě dorty už moc nepeču, spíš dělám na takové ty domácí oslavy nějaké nepečené tvarohovo-smetanovo-ovocné variace, ale za letošní léto už mám na kontě dorty hned dva. První byl pro manžela k narozeninám. Kakaový korpus plněný smetanovo-tvarohovým krémem s jahodami, zdobený měsíčními jahodami, růžovými lístky a poupaty. Recept zde jenom místo mandarinek jahody

A druhý taky narozeninový ve tvaru srdce. Bílý piškotový korpus plněný pařížským krémem na vrchu bílkový krém zdobený levandulí, borůvkami a mátou. Recepty na piškot a oba krémy jsou na mém druhém blogu.
Tenhle dort jsem dělala společně s dcerou, já pekla a šlehala krémy a dcera zdobila.

Tak tolik pro inspiraci a co vy a dorty, pečete?

Zahrada v červenci

2. července 2018 v 21:22 | Vlasta |  Zahrádka

Přestože tomu hlavně raní teploty vůbec nenasvědčují, je tady červenec. Dneska ráno u nás byly pouhopouhé 4 stupně, okurkám a rajčatům se asi pěkně zimou kroutily výhonky a vypadá to, že zítřejší ráno nebude o moc lepší. Přes den to už ale dneska docela šlo a zahrada po deštích z minulého týdne pěkně divočí...

Přeji vám krásné letní dny!