Srpen 2017

Skoro přesně po roce...

27. srpna 2017 v 19:07 | Vlasta |  Příroda
...se mi podařilo vyfotit naši užovku. Loni při večeři, letos při snídani. Loni zbaštila poslední rybku z rybníčku a tentokrát si vybrala snad tu největší žábu, která na jídelním lístku byla. Když jsem ji tam objevila, ještě s žábou sváděla souboj na trávě, ale když jsem se vrátila s foťákem už byla ve vodě a snažila se žábu dostat do skrýše mezi kameny.

Když jsem se šla asi po hodině podívat, už tam nebyla, už asi někde spokojeně trávila svoji kořist.

No a jako u všeho, tak ani tady nesměl chybět náš Damián a byl z té podívané docala paf.

Přeji vám krásný, u nás po probouřeném odpolední příjemně ochlazený večer a klidný vstup do posledního prázdninového týdne!

Na konci srpna...

23. srpna 2017 v 22:39 | Vlasta |  Domeček
Strašně to letí, za týden je konec srpna a i počasí nám poslední dny dává najevo, že podzim už klepe na dveře. Přes den je sice pěkně, modré nebe, sluníčko, ale večery už k posezení venku nelákají. Včera a dneska po ránu u nás bylo 7 stupňů, no žádná sláva.
Srpen nám protekl mezi prsty pracovně. Terém pod terasou je hotový, keříky a skalničky vysázené, teď už jenom zasypat mulčovací kůrou a na jaře se uvidí jak jsme se snažili.

Lichořeřičnice přežily krupobití, spálení sluníčkem i nálet dřepčíků, už jsem je chtěla vyhodit, ale teď začaly kvést, tak jim dám ještě šanci. Ibišek je od kamarádky a dělá mi letos radost.

A tak to všechno kvete a zraje a roste...

A nakonec naše pavlovnie plstnatá. Přesně před dvěma měsíci nám přišly maličké ranečky s maličkými sazeničkami.

A dneska jsou to 70 cm vysoké rostliny s listy o průměru 40 cm. No a my letos potřebujeme mírnou zimu, aby stromky přežily první, pro ně kritickou zimu. A za pět let by měly dávat příjemný stín, no uvidíme. Zatím se holky činí Usmívající se

Trocha havěti z výletu :)

9. srpna 2017 v 20:37 | Vlasta |  Příroda
V Českém krasu mě překvapilo množství druhů motýlů. U nás jsou sice hejna bělásků, tu a tam nějaká ta babočka a letos se mi podařilo ještě vyfotit batolce duhového, to je vše. Na loukách u okolí Karlštejna se to jen hemžilo motýly a jakými! Některé jsem viděla poprvé v životě, ale na focení jsem měla proklatě málo času a oni chvíli neposedí, tak jenom pár momentek.
Jako prvního jsem objevila ve Sv. Jánu jednoho nočního motýla, seznamte se - přástevník kostivalový

Vřetenuška mateřídoušková

Perleťovec velký

A nějaká ta babočka, která se za žádnou cenu nechtěla otevřít

A pohledem na motýlí louku se s vámi pro dnešek rozloučím. To je z našeho výletování všechno, koleno bolí pořád a tak ho mažu čím kdo poradí, zobu pilulky a na nějaké pochody nemám ani pomyšlení.

Velká a Malá Amerika

6. srpna 2017 v 16:42 | Vlasta |  Putování po Čechách
Ze Svatého Jána jsme vyrazili na další turistickou atrakci Českého krasu. Ano, podle zástupů návštěvníků tohoto unikátu mohu říct, že se opravdu jedná o pouťovou atrakci. Nevadily by mi zástupy turistů, však jsme byli jedni z nich, ale vadily mi a to opravdu hodně hromady odpadků, poházených v neuvěřitelném množství všude, dokonce i v přírodní rezervaci!
Ale přesto můžu říct, že zatopené vápencové lomy, které se nacházjí v blízkosti Karlštejna opravdu stojí za vidění. Jenom bych příště volila období mimo hlavní turistickou sezónu, kdy se člověk nemusí mačkat na několika málo oficiálních vyhlídkách v davu.
Takže nejdříve Velká Amerika. Auto zaparkujete hnedle na okraji lomu a pak se vydáte po značené cestě kolem. Dolů do lomu se nesmí, ale kdo ví kudy tak se tam dostane. My to nevěděli a měli jsme i málo času, tak jsme se o žádné dobrodružné kousky ani nepokoušeli.

Dalším z lomů, je lom Mexiko, zvaný také Trestanecký lom. V padesátých letech minulého století, zde za nelidských podmínek byli nuceni pracovat političtí vězni.

Cestou na Malou Ameriku jsme viděli v údolí i ty věže karlštejnské, přibližně uprostřed fotky.

A pak už Malá Amerika. Tady byla největší koncentrace lidí i odpadků. Za mě doporučuji Velkou Ameriku a Mexiko a vrátit se zpátky. S cestou na Malou Ameriku a zpět jsme ušli cca 8 km.

Sv. Jan pod Skalou

3. srpna 2017 v 22:14 | Vlasta |  Putování po Čechách
Ve Svatém Jánu jsme byli s manželem před dvaceti devíti lety. Tehdy ještě svobodní, mladí a plni elánu. Vůbec si nepamatuji, že bych se při výstupu na vyhlídku zadýchala a spotila tak jako včera a ani koleno mě tenkrát druhý den určitě nebolelo. Tehdy nás tam vzal známý na víkendový výlet se spolkem turistů a bylo to moc prima. Když o tom dnes tak přemýšlím je možné, že právě Bohouš v nás tenkrát nastartoval ty toulavé boty.
Takže včera podruhé, cestou do Černošic do zahradnictví k paní Najmanové ještě pro nějakou tu květenu do naší rodící se zahrádky, jsme se zastavili ve Svatém Jánu. Brzo ráno jsme to tam měli skoro sami pro sebe a moc jsme si to užili, ještě bych se tam chtěla vrátit jednou, na podzim až budou barevné stromy, to musí být teprve nádhera!

Za dalších třicet let už tam touhle kozí pěšinou určitě nevylezu, ale třeba se ještě jednou zadaří Mrkající

Borůvkobraní

1. srpna 2017 v 21:01 | Vlasta |  Zahrádka
Krásný tropický večer vám přeji!
Dovolená se nám přehoupla do druhé poloviny a vůbec to není špatné být tak dloho doma! Dlouho spíme, vaříme si dobroty, teda spíš se snažíme ujíst něco z toho co sklidíme, no a v neposlední řadě stále pracujeme na zvelebování okolí domku.
Dneska jsem sklidila první várku kanadských borůvek. Loňské prořezání jim prospělo a úroda je zase pořádná.

No a při trhání borůvek jsem měla samozřejmě společnost.

A po trhání borůvek došlo i na trhání rajčátek.

Přeji vám krásnou druhou polovinu prázdnin!