Červenec 2017

Terčino údolí

30. července 2017 v 22:14 | Vlasta |  Putování po Čechách
Po prohlídce hradu jsme vyrazili na osmi kilometrovou procházku do lesoparku Terčino údolí. Vstup do parku je na okraji Nových Hradů, tak jsme ani nemuseli z náměstí přeparkovávat auto. Parkem prochází naučná stezka, která návštěvníky formou tabulí seznamuje s historií parku a s jeho dochovanými i nedochovanými zajímavostmi.Pokud budete trávit dovolenou poblíž Nových Hradů, tak neváhejte, tahle procházka opravdu stojí za to. Naučná stezka vede po upravených pěšinách a úplně v pohodě jsem ji zvládla i já s bolavým kolenem. Pokud vás zajímá víc z historie parku tak spoustu informací najdete třeba tady
Všude po cestě jsou takovéhle krásné lavičky, tak když nohy zabolí dá se pěkně odpočinout.

Lázničky- jedna z dochovaných staveb, dnes je tu penzión a restaurace kde jsme si dali oběd. Králík s perníkovou omáčkou a bramborovými plackami neměl chybu Mrkající

Modrý dům- z toho už je bohužel jenom ruina, spláchla ho povodeň na řece Stropnici v roce 1915

Řeka Stropnice

Umělý vodopád

Trz Cuknštejn

Švýcarská chata

A v neposlední řadě nádherná krajina

Čeká nás tropický týden a nás druhý týden dovolené. Ještě máme v plánu další výlet, uvidíme co na to počasí a moje koleno. Přeji vám krásný srpen!

Nové Hrady

28. července 2017 v 22:11 | Vlasta |  Putování po Čechách
Tak se nám to dovolenkové počasí konečně vylepšilo! V noci sice ještě pršelo, ale od naplánovaného výletu nás to neodradilo. A dobře jsme udělali, počasí akorát na výlet, chvíli sluníčko, chvíli mráčky a chvílemi osvěžující větřík. Naše cesta vedla do Nových Hradů, ráno prohlídka hradu a odpoledne procházka romantickým údolím. Nejdřív ale pojďme na hrad. Byli jsme tam brzo ráno a hrad jsme měli prakticky sami pro sebe. Do půl desáté se nás sešla desetičlená skupinka a hurá do komnat. Mile mě překvapilo, že se tu může fotit a to dokonce bez poplatku!

Tak tolik z hradu a příště se vypravíme na osmikilometrovou romantickou procházku.
Přeji vám krásný poslední červencový víkend!

Když o dovolené zase prší...

27. července 2017 v 10:25 | Vlasta |  Mišmaš
Loni mi propršela dovolená celá, ale to aspoň rostly houby. Letos to vypadá, že nám proprší jenom první polovina a tu druhou se zase upečeme, ale nevadí, všechno lepší než když týden v kuse prší!
Včera jsem aspoň na chvíli když nepršelo vyběhla ven natrhat kytku do vázy, taky takovou upršenou, smutnou...
Uznávám, že zapršet bylo třeba, ale když lije čtyři dny téměř v kuse a teplota se nedostane přes dvacítku, žačínám být dokonale bez nálady...

A taky jsem deštivé počasí využila k dokončení háčkovaného polštáře, no a při focení samozřejmě asistoval náš Damián, i on je bez nálady, že nemůže být celé dny venku.

Včera dopoledne bylo chvíli celkem pěkně a tak mohl na chvíli ven. No lezení po stromech je ta nejlepší zábava na světě!
A když jsem na něj volala aby slezl, vypláznul na mě jazyk!

A tak aspoň zavařuju a peču a vařím a konečně jsem zase oprášila receptový blog, pár receptů už přibylo a další určitě přidám...
taky způsob jak strávit dovolenou Úžasný

Přeji vám pohodový zbytek července a hlavně už dost deště!

Koše a zase koše

24. července 2017 v 12:39 | Vlasta |  Mišmaš
Tak se nám pěkně ochladilo a od noci prší, no o dovolené bych si představovala krapet lepší počasí, ale nevadí, aspoň mám spoustu času na zpracování úrody ze zahrady.
Když jsem začala nosit asi tak před dvěma týdny sklizeň ze zahrady, zjistila jsem, že jsem se přestěhovala jenom s jedním košem no a co když třeba začnou růst houby? Začala jsem pokukovat po obchodech s košíky, ale jasně na celé čáře zvítězilo JIPRO už před léty jsem od nich kupovala ošatky na kynutí chleba a občas mi přišel email s jejich nabídkou. Koše jsou krásné, cena přívětivá a tak jsem objednala rovnou čtyři a jsem schopná je za jedno odpoledne na zahradě naplnit. A už se těším až teď po deštích začnou růst houby, jak budu nové košíky plnit krásnými bílými hříbky.

Včera před deštěm jsem ještě honem sklidila cibuli a ta už se teď suší pěkně rozložená na půdě.

A úplně největší radost mám z toho, že se nám do příchodu deštivého počasí podařilo dodělat oboje schody na zahradu, teď už jenom nakoupit nějaké vhodné půdokryvné rostlinstvo a bude pomalu hotovo.

Přeji vám krásné, i když tak trochu uplakané pondělí!

Čas sklizně

14. července 2017 v 21:11 | Vlasta |  Zahrádka
Tak už to vypuklo! Vody máme dost a tak zaléváme a jak zaléváme tak to všechno roste, no jako z vody Usmívající se
Loni jsem nasela nějaké exotické fazole a nesklidila jsem ani jednu, letos jsem zůstala nohama na zemi a nasázela ty nejobyčejnější keříčkové fazolky a bingo fazolek je, že bych je mohla prodávat.

Rajčata zatím sklízím jenom ve skleníku, ale i venkovní vypadají na slušnou úrodu a pomalu začínají zrát i ta maličká v květináčích. Rajčata milujeme, tak zatím stíháme ujídat.

Pod střechou už visí červená šalotka a i klasická cibule bude tak do týdne ke sklizni.

Tak trochu se mi zbláznila žlutá cuketa, zítra bude polévka a musím pohledat nějaké další recepty.

A taky nějaká kytka se u nás najde, sice jich není moc, ale tak trochu pro oko Mrkající

A to všechno pod neustálým dohledem našeho princátka.
Přeji vám krásný víkend!

Zahrada v červenci

9. července 2017 v 21:07 | Vlasta |  Zahrádka
Krásný horký večer vám přeji!
Prodloužený víkend nám pomalu končí, u nás byl sice hodně pracovní, ale i trochu návštěvový a vůbec nebyl špatný. Všude kolem nás bouří, ale my pořád na déšť čekáme. Takže na co síly a voda ze studánky ze sklepa stačí zaléváme a zalévání už přináší první úrodu a začíná se sklízet.
Letošní sucho svědčí levandulím, kvetou mi staré keře a pěkně se rozrostly i ty vysazené na jaře.

I netřesky letos hodně kvetou.

A včera jsem na zahradě vyfotila vzácnou návštěvu - batolec červený, prý je to subtropický motýl, no ten se k nám letos vážně hodí Úžasný

Rajčata by ještě pár dní snesla, ale pod váhou hroznů se mi už dva ulomily, tak jsem ta nejzralejší dneska sklidila.

Letos se mi zatím daří i malá balkónová rajčátka, jen červenat se jim zatím nechce.

Fuchsiím v truhlících na východní straně to taky docela trvalo, ale musím uznat, že sazeničky při zakoupení v dubnu byly opravdu maličké a pořád se nějak žádné kvetení nechystalo a najednou během chvíle tohle. Akorát na obrázku vypadaly růžovější, možná je to tím, že mají opravdu málo světla.

No a ta pracovní část víkendu bylo pokračování terénních úprav okolo domečku. Máme hotové první schody a díky početné skupině brigádníků rozvezenou velkou část ornice, teď už by to ale opravdu chtělo nějaký ten deštík.

Přeji vám krásný večer a pohodové pokračování prázdnin. No a vám co musíte zítra do práce stejně jako já, klidný pracovní týden Usmívající se