Září 2015

Poslední zářiový víkend...

28. září 2015 v 20:30 | Vlasta |  Mišmaš
... utekl jako voda. Sice prodloužený, ale vzhledem k tomu, že jsem byla v sobotu v práci byl pro mě vcelku normální. Počasí se nám vydařilo až dneska. Sluníčko svítilo celý den, ale už foukal docela studený vítr.
Pomalu začínají zrát ořechy...

Většinu dýní hokaido už mám sklizených a z darovaných hrušek jsem dneska vařila marmeládu. Ve skleníku pořád rostou kozí rohy, takže další zavařování...

A že opravdu rostou, tady je důkaz. Slabá hodinka v lese na samý večer, protože dřív nebyl šas a košíček plný naprosto zdravých hříbků!

Slavonický jarmark

22. září 2015 v 19:37 | Vlasta |  Putování po Čechách
Krásný večer vám přeji!
Dneska budeme pokračovat v sobotním výletu. Vypravili jsme se na jarmark do Slavonic. Slyšela jsem, že je tenhle jarmark jeden z největších v okolí... no, veliký opravdu byl, lidí mraky, ale slavoničtí radní by příště měli vzít v úvahu i to, že méně je někdy více. No ale to není moje věc. Jarmark jsme si prošli, pokoukali, snědli zmrzlinu, koupili trochu burčáku a hurá domů. Do Slavonic se někdy vypravíme znovu, vylezeme na věž, ale až tam bude větší klid.

Chtěla jsem si vyfotit domy na náměstí, přes stánky to ale bylo téměř nemožné.

Burčák tekl proudem, ale jediné co mě na jarmarku zaujalo byly stánky s keramikou. Okoukla jsem všechny, ale vcelku snadno se mi povedlo odolat a nic nekoupit.

Tak a to je ze sobotního výletu všechno. A shrnutí? Do Slavonic určitě, pokochat se krásnou architekturou, vylézt na věž, anebo naopak zalézt do podzemí, ale ne v den jarmarku.
Přeji vám krásné podzimní dny a posílám slunečnicový pozdrav od nás.

Sobotní výlet

20. září 2015 v 19:48 | Vlasta |  Putování po Čechách
Krásný večer Vám přeji!
Víkend zase utekl jako voda. Včera jsme celý den výletovali. Po ranní mlze se vyloupl nádherný skoro letní den, kterého by bylo hřích nevyužít pro nějaký ten výlet.
Prvním naším cílem bylo zbrusu nové zahradní centrum v Jindřichově Hradci, které se otevíralo v pátek. No a že se bylo na co dívat a z čeho vybírat, snad nemusím ani psát...

Všemu se dalo odolat, ale koutku YANKEE CANDLE vážně ne! Tady jsme strávili očicháváním svíček dost dlouhou dobu a s jednou z nich jsme i odešli, už nám hoří a je veliká škoda, že vám tu vůni nemůžu poslat!

Součástí zahradního centra je i vtipně řešená restaurace.

A z vnitřních prostor jsme se odebrali ven a i tam se bylo na co dívat!

No zkrátka nádhera a tohle je jenom zlomek, opravdu to stojí za to vidět na vlastní oči a už se moc těším, až se zahradní centrum převleče z podzimního do vánočního Usmívající se
No a příště se podíváme kam jsme se vypravili odpoledne. Zatím vám přeji krásný nedělní večer a pohodový nový týden!

Recy polštář

16. září 2015 v 19:13 | Vlasta |  Háčkování
Krásný večer přeji!
Po dlouhé době jsem se zase pustila do háčkování a nebylo to nic velkého ani plánovaného. Při hledání něčeho úplně jiného jsem náhodou objevila háčkovanou kabelku. Háčkovala jsem ji před lety a zrovna moc se mi nepovedla. Založena na dně krabice čekala na svoji šanci... Když jsem ji znovuobjevila v první chvíli jsem jí chtěla vyhodit, ale nakonec jsem ji rozpárala a čtverečky využila na nový polštář a takhle to dopadlo.

No a co naplat, je tu podzim. Na zahrádce už toho moc k vidění není. Kvetou akorát ocůny, na hortenzii se vylouply ještě dva poslední květy a ve skleníku jsem objevila ještě jeden kvetoucí kaktus.

Přeji vám všem krásný večer!

Pokračování výletu...

9. září 2015 v 18:59 | Vlasta |  Putování po Čechách
V minulém článku jsem slíbila pokračování z výletu. Už je to víc jak týden, z tropického léta a plavek jsme skočili rovnýma nohama do studeného podzimu a větrovek, ale na podzimní výlet to ještě určitě bude, a proto vás chci pozvat na výlet k nám do Jindřichova Hradce.
Zámek už jsem tu měla mnohokrát a v Hradci je spousta dalších krásných památek. Tak třeba kostel Nanebevzetí Panny Marie.

No a znáte to, jedna rozhledna denně nám nestačí a tak hurá na věž!

V levém kraji následující fotky vykukujekostel sv. Jana Křtitele a Minoritský klášter a tam jsme se vypravili po sestupu z věže.

A klášterní zahrada...

Rozhledna Rýdův kopec

2. září 2015 v 20:07 | Vlasta |  Putování po Čechách
Jak jsem minule slíbila, zvu vás na výlet k nám do jižních Čech. Šest kilometrů od Jindřichova Hradce za obcí Děbolín vyrostla zase jedna rozhledna a právě tam jsme si minulou sobotu vyrazili na kole.
Rozhledna od arch. Miroslava Hájka byla otevřena letos v červenci. Je volně přístupná a otevřená od dubna do října.

No a co uvidíte z vyhlídkové plošiny? Jak je u nás dobrým zvykem, z každého trochu vyvýšeného místa vidíme Temelín, tady je za lesem, tak aspoň pára z chladících věží...

Pohled na naší stranu, ten zubatý zalesněný kopec je náš "Čerťák"

a směrem k Šumavě...

No a směrem na Jindřichův Hradec je les, který už je dneska skoro tak vysoký jako rozhledna sama. Takže smůla Překvapený
ale do Jindřichova Hradce jsme se vypravili taky a fotek je víc než dost, tak zase příště Usmívající se