Srpen 2015

Na konci srpna...

30. srpna 2015 v 20:58 | Vlasta |  Zahrádka
Krásný tropický večer vám přeji!
Předpověď počasí opět vyšla a tropy pokračují. jsem zvědavá, jak dopadne to avizované ochlazení od středy.
Sluníčko a málo deště svědčí balkónovkám, petůnky jsem běžně likvidovala už v půli srpna, letos ale kvetou jak o život. Krásně mi kvete i mandevilla, kterou jsem si vypěstovala na jaře z řízku od naší Aduš. Balkónu ale zatím vévodí muškáty. Celou zimu jsem se na sazeničkách potýkala se mšicemi, na jaře jsem do truhlíků sázela vytáhlé nitě bez listů a tohle s nimi udělalo tropické léto.

I zeleninová zahrádka je letos k nezastavení, okurky, rajčata a borůvky skoro nestačíme sklízet!

A slunečnice rostou do nebe...měly být sice úplně, ale úplně jiné, ale co se dá dělat, co jsem nasela to sklízím...

A protože nejen prací živ je člověk, vyrazili jsme si včera na celodenní výlet kolmo po našem okolí. Na ochutnávku vkládám jednu fotku a o tom kam jsme dojeli a tipu na prima výlet zase příště Mrkající

Přeji vám pododový první zářiový týden!

Kolekce k osmdesátinám

28. srpna 2015 v 20:25 Perníčky a perníky
Krásný tropický večer Vám přeji! To nám to léto pěkně vrcholí, před námi je asi poslední letošní tropický víkend, který přímo svádí k nějakému výletu, no uvidíme Mrkající
Dneska ale sáhnu zase trochu do jiného soudku a ukážu Vám perníčkovou kolekci, kterou Pája pekla pro babičku k osmdesátinám. Kolekce byla předána už v červenci a moc se líbila. Pokud se chcete podívat na další perníčky naší Páji najdete je tady

Přeji Vám pohodový večer a krásný poslední prázdninový víkend!

Večerní Zadar

25. srpna 2015 v 19:37 | Vlasta |  Cestování
Krásný večer vám přeji!
Prázdniny pomalu končí a že byly letos opravdu vydařené. Sluníčka a koupání si snad musel dosyta užít úplně každý a prý máme před sebou ještě pár tropických dnů! No a já se ještě jednou vrátím k naší letošní chorvatské dovolené. Jak už jsem psala, kvůli velikému horku jsme letos absolvovali jenom jeden výlet a to do večerního Zadaru.
Je to krásné historické město a ráda bych ho viděla i ve dne, ale když se rtuť teploměru šplhá ke čtyřicítce, rychle vás takové nápady přejdou!
Do historického centra jsme vešli touto branou

a protože byl právě čas šli jsme se podívat na západ slunce, který je prý v Zadaru jeden z nejkrásnějších na světě. Nevím, jestli to bylo tím velikým horkem, ale sluníčko skoro celý týden zapadalo do oparu ve kterém pokaždé hodně divně zrůžovělo...

No a potom jsme vyrazili nasávat večerní atmosféru do města...

... no a znáte to, jak uvidíme věž, tak na ní vylezem Usmívající se

... a bylo se opravdu na co dívat.

No a nakonec jsme vyrazili na dvě největší atrakce v Zadaru-Podmořské varhany a Pozdrav slunci
Bylo tam mraky lidí i když se rychle blížila půlnoc, takže focení bylo prakticky nemožné.

Takže pro představu vkládám video z YouTube

Takže tolik z nočního Zadaru.
Přeji Vám pohodový večer a krásný zbytek prázdnin!

ZOO Hluboká

17. srpna 2015 v 20:00 | Vlasta |  Cestování
Krásný večer vám přeji!
Po tropech z uplynulých týdnů není ani stopa. Od včerejšího odpoledne u nás s menšími přestávkami prší a prší. Uznávám bylo to třeba, ale už by to mohlo přestat. I teplota docela razantně poklesla, včera v poledne bylo 31 a dneska nějakých 18 no to jsou zase šoky!
Dovolenou jsme přežili a i dnešní první den v práci, ale já se k naší dovolené ještě několikrát vrátím a dneska tipem na prima výlet. V ZOO na Hluboké jsme byli naposled asi před patnácti lety a letos jsme se tam na mnohá doporučení vydali znovu. Musím říct, že celá zahrada prošla za ty roky opravdu mnoha změnami. Nové velké výbehy pro kamzíky, vlky a medvědy plavé jsou opravdu velkolepé. Můžete projít českým lesem s mnoha druhy ptactva a nechybí tu ani dětský koutek a přístupný výběh kde si můžete nakrmit zakslé kozy.
Já jsem si tenhle výlet užívala tentokrát bez foťáku, všechny snímky pořídila Pája.
Tak tedy hurá do ZOO Smějící se

Za mě má tahle nevelká ZOO 1* Usmívající se
Přeji vám klidný večer a pohodový třetí srpnový týden!

Ve dvou se to lépe táhne...

14. srpna 2015 v 22:09 | Vlasta |  Želva vroubená
Krásný večer Vám přeji! Dneska tedy to slíbené překvapení. Jak už jistě mnozí víte, na jaře jsme si pořídili roční mládě želvy vroubené. Želva už je tři měsíce v letním výběhu a dobře se jí daří ale... prostě se mi zdálo, že je v takovém velkém výběhu divně sama a že ve dvou by jí bylo určitě lépe. No co vám budu povídat, s velkým nadšením můj nápad přijatý nebyl, ale uznejte chodit krmit jednu želvu, nebo dvě to už je přece jedno. A tak jsem si řekla počkám, nechám to uležet až bude lepší konstalace a s tím jsem taky odjela na dovolenou.
Po návratu moje první cesta vedla k želvímu výběhu. Evžen se spokojeně popásal a já už chtěla jít vybalovat, když přišla Pája a jemně mě upozornila, abych se do výběhu podívala ještě jednou a pořádně, no a už jsem jí viděla. Byla tam ta druhá, krásná maličká želvička. V září budu mít narozeniny a tak manžel s Aduš zorganizovali zakoupení a trošičku komplikovaný dovoz od stejného chovatele. No co vám budu povídat, radost mám velikou, sice na žádné velké kamarádíčkování to v mém želvím mini stádečku zatím nevypadá, ale už aspoň není ve výběhu tak prázdno.
A tady jsou v celé své kráse Evžen a Julča. Zatím tedy nevíme jestli máme kluka a holku, ale nevadí čas ukáže.

No a jinak pořád čekáme na déšť, takhle vyprahlou zahradu jsme snad ještě neměli, to i v tom Chorvatsku snad byla příroda zelenější!

No a mě pomalu, ale jistě končí tropická dovolená, bylo vedro to jo, ale pořád lepší v moři a pak doma než v práci.
Po víkendu se má ochladit a snad i zapršet, tak mi ani tak moc nebude návrat do pracovního procesu vadit.
Mějte krásný zbytek prázdnin!

Opět doma

12. srpna 2015 v 19:43 | Vlasta |  Cestování
Krásný večer Vám přeji! Z dovolené jsme už sice pár dnů doma, ale k napsání článku se pořád nějak nemůžu dostat. I přes veliké sucho bylo nejdřív potřeba po návratu zkulturnit zahradu a zpracovat úrodu a že toho zase bylo! Sice už mám zase připravený kbelík okurek na zítřejší zavařování a dneska jsme byli na moc pěkném výletě, ale popořadě.
Část letošní dovolené jsme strávili jako někoik posledních let v Chorvatsku, tentokrát v severodalmatském městečku Sv. Filip a Jakov. Byli jsme tu před třinácti lety a chtěli jsme vidět, jak se tahle tenkrát ještě vesnice změnila. No a z ospalé vesnice je vcelku živé letovisko s přímořskou promenádou, upravenými a rozšířenými plážemi, kavárnami a tavernami a spoustou stánků se všemi možnými suvenýry.
Bydleli jsme v hotelu Alba, který před nedávnem prodělal rekonstrukci. S ubytováním i jídlem jsme byli moc spokojeni, ale chyběla nám tu jediná a pro letošní léto vcelku podstatná věc-klimatizace. Tu jsem nějak neřešila, poslední roky byla v Chorvatsku vcelku mírná léta a klimatizace ani potřeba nebyla, zato letos by se hodila moc.

Pláž pod hotelem byla hodně zalidněná, ale stačilo popojít sto metrů a už jsme si mohli vybírat místo kam složíme tělo.

Fotek z dovolené vám letos moc neukážu, nejsou. Sice nějaké plány na výlety byly, ale teploty denně atakovaly 40 stupňů, takže kromě večerního výletu do Zadaru jsme se oddávali pouze odpočinku a vodním radovánkám.
Městečko jsem samozřejmě vyfotila, ale je opravdu maličké, tak jenom pár obrázků pro představu.

Užila jsem si i krásných západů slunce, i když zapadalo za ostrovem a ne do moře.

Tak a to je asi všechno, ale určitě se ještě podíváme do večerního Zadaru, ale příště vám určitě ukážu, co mě doma čekalo po návratu z Chorvatska Mrkající