Květen 2015

Ještě jednou azalky

30. května 2015 v 14:07 | Vlasta |  Zahrádka
Krásné sobotní odpoledne přeji! U nás už zase prší a tak než ta barevná jarní nádhera pomine, nedá mi to a ještě jednou vám ukážu moje azalky, tentokrát v celé své rozkvetlé kráse.

A nakonec ještě štědřenec, ten se letos taky překonává!

Přeji Vám pohodový zbytek víkendu a hlavně hodně sluníčka a málo deště Úžasný

Malá Skála a Pantheon

26. května 2015 v 19:00 | Vlasta |  Putování po Čechách
Obec Malá Skála, která nosí také přívlastek "Perla Českého ráje" leží v hlubokém údolí řeky Jizery, pod svahy Suchých skal a Vranovského hřebenu se skalním hradem Pantheonem.

Je to kouzelné místo a z vyhlídky Vranovského hřebene se až tají dech!

Z vyhlídky stojí rozhodně za to pokračovat na skalní hrad Pantheon a pořádně si ho prohlédnout.

Na fotkách to tak nějak není ono, nezachytí kouzlo tohoto místa...
No ale když už tu budete, nebuďte bábovky a vyšplhejte si až k vyhlídce u kříže, chce to trošičku ohvahy a hodně opatrnosti a jde to.

Příště se po Vranovském hřebenu vydáme cestou necestou na zříceninu hradu Frýdštejn.

Z Hrubé Skály na Valdštejn-část druhá

21. května 2015 v 17:52 | Vlasta |  Putování po Čechách
Dneska se zase vrátíme k našemu výletu do Českého ráje. Takže jak už jsem psala, vyrazili jsme od zámku Hrubá Skála po červené s odbočkou na Kopicův statek a zpátky na červenou už asi jenom kilometr ke skalnímu hradu Valdštejn.
Když už v těchto místech budete, rozhodně si nenechte prohlídku hradu ujít! Na prohlídce s průvodcem jsme tu byli minule, tak tentokrát jsme si hrad prohlédli sami.
Do hradu vcházíte po mostu lemovaném sochami a na jeho konci před bránou si zakoupíte vstupenku a už se jenom kocháte.

A ty rozhledy...

Ten den vrcholila pylová sezóna a nad lesy se při každém zafoukání větru vznášela žlutá oblaka.

Vydrželi bychom se tady kochat do nekonečna, ale byla před námi ještě dlouhá cesta zpátky do Radvánovic.
Takže zpátky kousek po červené a potom dolů na Janovu vyhlídku pod skalami a k pramenům u Sedmihorek.

A už se díváme na skály odspoda...

A ještě kousek a přicházíme k pramenům u Sedmihorek. Mezi stromy už jsou vidět opuštěné lázně.

A už máme před sebou poslední úsek dnešního putování. Zbývá projít lesem do Doubravice a potom už pomalu vidíme náš penzion U Marušky. Máme v nohách víc než dvacet kilometrů, ale stálo to za to a příště vyrazíme na Malou Skálu.
Přeji Vám krásný nadcházející víkend, a pokud se chystáte na výlet, tak ať nezmoknete Mrkající

Zase po roce...

19. května 2015 v 17:49 | Vlasta |  Zahrádka
...začínají kvést zahradní azalky. Ještě by to chtělo pár dnů počkat a až potom fotit, ale prší a pršet má pořád, tak by taky z té parády nemuselo nic být...

U nás ještě kvetou šeříky, pozdní tulipány a začínají kvést zahradní borůvky.

A nakonec naše adoptovaná kočka, která se k mojí veliké radosti konečně pa měsíci naučila chodit ven!

Máme miminko!

16. května 2015 v 20:08 | Vlasta |  Želva vroubená
A to né jen tak ledajaké! Máme desetiměsíční mládě želvy vroubené, no a jak jsme k němu přišli?
Jako malá jsem měla želvu stepní. Koupili mi ji rodiče na výstavě drobného zvířectva v Žirči u Dvora Králové nad Labem, někdy koncem sedmdesátých let. Byl to dospělý exemplář blíže neurčného věku a pohlaví. Jmenovala se Poldinka a měla jsem ji asi deset let až se jednoho jara neprobudila ze zimního spánku. Mám pár černobílých fotek a často jsem na ni vzpomínala, byl to nenáročný mazlíček a chronický útěkář. Ani byste nevěřili, jak taková želva dokáže upalovat když na ni chvíli nekoukáte!
Před časem jsem našla stránky chovatele suchozemských želv a zase to ve mě začalo hlodat, mít tak malou želvičku! Moje nadšení ale zbytek rodiny tak nějak nesdílel a brzo se o želvě přestalo mluvit úplně. No a včera když dcery přijely na víkend, se najednou na stole objevila malá polystyrenová krabička, no a v ní pod dřevěnými hoblinami trůnil náš Evžen.
Byl to pro mě docela šok a vůbec jsem nechápala na co koukám.
A Evžen už bydlí v akvárku po broucích, nahřívá se pod žárovkou a miluje květy pampelišek.

Zatím je to opravdu prcek měří 6 cm a než spořádá jeden pampeliškový květ, musí se během jídla několikrát prospat.
Dospělý(á) bude někdy mezi 10 až 20 lety bude mít 25-33 cm a 2,5-3,5 kg, ale do té doby musí ještě spořádat pořádnou hromadu pampeliškových květů Usmívající se

Až naše Testudo marginata trošku povyroste, zase vám ji ukážu. Teď jí musíme pořádně dovybavit bydlení a co nejdřív ji přihlásit na úřady.

Kopicův statek

14. května 2015 v 21:28 | Vlasta |  Putování po Čechách
Ke Kopicovu statku se dostanete buď po modré turistické značce z obce Kacanovy, anebo jako my z hlavní turistické cesty mezi Hrubou Skálou a hradem Valdštejn.
Tento statek si zahrál dokonce v několika filmech, byl to Třetí princ, Nesmrtelná teta, nebo Princ Bajaja. V roce 1932 se sem přiženil Vojtěch Kopic, který hlavně za druhé světové války tesal ve skalách pod chalupou skalní reliéfy.
Je to sice trochu zacházka z hlavní turistické cesty, ale rozhodně stojí za vidění.
Naprosto vyčerpávající informace o statku i Vojtěchu Kopicovi najdete zde.

A po obhlídce domu si nemůžete nechat ujít skalní reliéfy. Bylo jich tam neuvěřitelné množství, ani nevím, jestli jsme vůbec všechny našli.

A v příštím článku už konečně dojdeme na skalní hrad Valdštejn Usmívající se

Z Hrubé Skály na Valdštejn-část první

12. května 2015 v 22:15 | Vlasta |  Putování po Čechách
Kolem desáté dopoledne, hned jak jsme se ubytovali, jsme vyrazili do skal. Z Radvánovic kousek po asfaltce do vesnice Doubravice a potom po modré mezi domy do lesa až pod zámek Hrubá Skála a myší dírou mezi skalami vzhůru na zámek. Z myší díry vylezete u hotelu Štekl. I zámek Hrubá Skála slouží jako hotel. Je tam restaurace a moc pěkné posezení na terase. Přístupná je jenom věž a rozhodně stojí za to se na ni vypravit a poprvé se rozhlédnout po Českém ráji.

No a po výstupu na věž a malém občerstvení vyrážíme po červené do skalního města. Cílem našeho prvního výletu je skalní hrad Valdštejn, ale to je ještě hodně daleko. První zastávkou je skalní útvar Adamovo lože a potom odbočujeme po žluté na Zámeckou a Mariánskou vyhlídku.

Vracíme se zpět na červenou a jdeme se pokochat na vyhlídky Na kapelu a U lvíčka. Před hodinou jsme seděli na terase u zámku a sluníčko svítilo a hřálo jako uprostřed léta. A najednou se přihnaly mraky jak v říjnu, dokonce i pár kapek na nás spadlo, ale za hodinku se zase vyčasilo. Ani se podle fotek nechce věřit, že takové zvraty v počasí děly během několika desítek minut...

Původně jsme chtěli jít rovnou na Valdštejn, ale pan Kreysa nám doporučil zastavit se ještě na Kopicově statku a byla to moc dobrá rada, ale o tom zase příště.
Přeji Vám pohodový zbytek večera a krásnou dobrou noc!

Víkend v Ráji...

10. května 2015 v 18:23 | Vlasta |  Putování po Čechách
Krásný nedělní večer Vám přeji!
Máme za sebou druhý prodloužený víkend. Ten náš byl ještě o jeden den delší. Ve čtvrtek časně ráno jsme vyrazili na pár dnů do Českého ráje. Nebyla to moje první návštěva tohoto pohádkově nádherného kraje. Už v polovině osmdesátých let jsem tam byla s partou kamarádů a nějakých patnáct let na to znovu už s manželem a dcerkami.
Už poprvé se mi tam tak líbilo, že mi bylo jasné, že se sem budu čas od času vracet.
V létě se nám do Českého ráje nechtělo, kvůli davům turistů, kteří do těchto míst míří. Však on i tenhle květnový víkend s trochu aprílovým počasím byl hodně náročný.
V Českém ráji je toho k vidění tolik, že týden je málo natož pouhé tři dny. Museli jsme se tedy rozhodnout, kterou část si tentokrát prohlédneme a zvítězila Hrubá a Malá Skála. Ubytování jsme měli zamluvené v Radvánovicích u pana Krejsy v penzionu U Marušky. Byla to velice dobrá volba. Příjemné ubytování, bohaté snídaně, milý personál a pár set metrů do hruboskalského skalního města.

Stihli jsme toho opravdu hodně. Několik skalních měst, hrady, zámky, rozhledny... každý den jsme nachodili víc jak dvacet kilometrů po přírodních a kultuních památkách. Nějaký čas mi potrvá, než všechny fotky přeberu a určitě pro vás připravím několik reportáží a třeba vás inspiruji pro výlet, protože tenhle kraj opravdu stojí za vidění.
Ať je to Hrubá skála...

Kopicovy skalní reliéfy...
hrad Frýdštejn...

Dlaskův statek...

a všechny ty výhledy a rozhledy!

Přeji vám pohodový nedělní večer, klidný nový pracovní týden!