Březen 2014

Stará - nová forma na bábovku

30. března 2014 v 20:04 | Vlasta |  Moje malé radosti
Krásný nedělní večer vám přeji!
Máme za sebou přímo luxusní víkend a podle předpovědi nás čekají další krásné dny!
No a já vám chci dneska ukázat jednu mojí novou radost.
Minulý týden jsem koukala na aukro a zalíbila se mi tam stará kameninová forma na bábovku. Aukci jsem vyhrála a v pátek bábovka dorazila. No co vám budu povídat, z krabice vycpané novinami na mě vykoukla zalepená silně napálená a na první pohled hodně používaná a stará forma, která poslední roky svého života strávila zřejmě někde na půdě nebo ve stodole.
Podle téhle fotky jsem formu kupovala.

Po podrobnějším prozkoumání jsem s radostí konstatovala, že forma je v naprostém pořádku a po vyčistění bude snad i k použití. Z nejhoršího jsem ji vydrhla rejžákem a potom absolvovala dva mycí cykly v myčce, zbytek napáleniny jsem oškrabala a z Popelky se vyloupla takováhle nablýskaná krasavice Usmívající se

No a dneska jsem to už nevydržela a ve formě upekla bábovku. Forma je veliká, vnitřní průměr je 28 cm a i když jsem udělala třené těsto z pěti vajec a čtyřiceti dek mouky stejně ji nedokázalo vyplnit. Nevadí, i tak je bábovka krásná, vypadá jako kytička, pekla jsem ji slabou hodinu a nádherně se vyklopila. V tuto chvíli je už i ochutnaná a móc dobrá.

Přeji vám krásný a sluncem zalitý týden Úžasný

Jako v džungli :)

27. března 2014 v 19:26 | Vlasta |  Putování po Čechách
Krásný večer vám přeji!
Dnešním článkem se ještě jednou vrátím k našemu výletu do Prahy před dvěmi týdny. V botanické zahradě v Tróji ve skleníku Fata Morgana probíhala výstava orchidejí a věřte, že se bylo na co dívat! Dneska vám ukážu hlavně fotky rostlin, které tu rostou stabilně, samozřejmě se mi tam připletlo i pár orchidejí protože byly úplně všude, ale těm bych chtěla věnovat samostatný článek.
Takže odložte kabáty, vcházíme do tropů!

Pokud jste došli až sem, děkuji vám za návštěvu a přeji krásný nadcházející víkend Úžasný

Včerejší jaro...

23. března 2014 v 13:27 | Vlasta |  Příroda
Krásnou neděli vám přeji! Je tedy poněkud uplakaná, ale vláha je potřeba, včera jsem nasázela dva veliké záhony cibule a dneska mi krásně zapršela co víc si přát Smějící se
Včera byl opravdu nádherný den, i náš Ferda se uložil do stínu na zahradě a dneska už zase od rána chrní na svém oblíbeném křesle vedle radiátoru.

Včera jsem přesázela do truhlíků většinu muškátů, aby se pěkně rozrostly než poputují na balkón.

Když tak prohlížím jiné blogy a koukám na rozkvetlé zahrádky, tak u nás tedy zatím nic moc. Lýkovec je odkvetlý, sněženky taky a jinak zatím kvetou jenom krokusy a začínají perklíče a tu a tam nějaká narciska. Úplně nejvíc mi ale kvete doma rozmarýna.

Jo abych nezapomněla, tak ladoňky ty se taky činí máme jich po zahradě spousty a dvě takováhle velká modrá místa.

No a co tak něco na zakousnutí k nedělní kávičce? U nás to je tvarohový dort s ovocným želé a recept najdete na mém druhém blogu.

Přeji vám pohodový zbytek neděle!!!

Penzion keramika Děbolín

20. března 2014 v 19:13 | Vlasta |  Putování po Čechách
Krásný večer Vám přeji! Už několik hodin tu máme jaro a s ním přijde čas výletů a brzo i dovolených. A já bych Vám ráda poradila jeden tip na výlet k nám do jižních Čech. Kousek od Jindřichova Hradce je vesnička Děbolín a v ní penzion jak z pohádky. A nejen penzion, paní Romana Hulíková tu provozuje i keramickou dílnu, ve které vyrábí úžasné věci a má zde i obchod. Během roku zde probíhají i různé akce nejen pro hosty penzionu. Určitě stojí za to podívat se na velice podrobné stránky penzionu
Při naší poslední návštěvě jsem sebou neměla foťák a tak jsem si pár fotek jen tak pro Vaši představu vypůjčila z netu.

No a proč jsme se do Děbolína vypravili my?
Chtěla jsem si pořídit keramickou formu na bábovku a rozhodla jsem se právě pro keramiku od paní Hulíkové.
No a to je ona, je tak trochu větší a už jsem v ní i pekla třenou bábovku, akorát příště musím udělat z jedné a půl dávky Mrkající

No a když už jsme tam byli, koupili jsme si ještě hrníčky na kafíčko se stejným dekorem jako má forma Usmívající se

Jestli jsem Vás navnadila na prima jarní výlet tak si ho užijte a užijte si i pohodový nadcházející víkend Úžasný

Vázy na Pražském hradě

17. března 2014 v 19:47 | Vlasta |  Putování po Čechách
Dneska se ještě vrátíme do empírového skleníku na Pražský hrad. V jedné části skleníku byla výstava váz zdobících interiéry Hradu a zámku Lány. Vázy byly ve skleněných vitrinách a venku svítilo sluníčko, takže focení bylo docela problém, pár snímků jsem přece jenom vybrala, ale není nad to vidět tuhle nádheru na vlastní oči a nic není zmeškáno, výstava končí až v neděli 23. března.
Vázy z alabastru pocházejí z první poloviny 19. století

Porcelánová váza z císařské porcelánové manufaktury v Sévres

Váza z porcelánové manufaktury v Míšni

Modré vázy

Čínské vázy z druhé poloviny 19. století

a trochu detailů...

Kolem celé protější stěny byl stůl plný nádherných tulipánových dekorací

Děkuji za návštěvy a komentáře na mém blougu a přeji vám všem krásný večer!

Tulipány na Pražském hradě

16. března 2014 v 8:32 | Vlasta |  Receptíky
Krásné nedělní ráno vám přeji!
Víkendové počasí se nám tak trochu nevydařilo, ale i navzdory nepříznivé předpovědi počasí jsme se včera vypravili do Prahy se záměrem navštívit dvě výstavy. Obě byly úžasné, nafotila jsem spoustu snímků a dneska vás pozvu do zahrad pražského hradu, kde v empírovém skleníku právě probíhá výstava tulipánů a vzácných váz z pražského hradu a zámku v Lánech.
Jestli jste z Prahy anebo se tam v příštím týdnu chystáte, určitě si tenhle zážitek nenechte ujít!
Takže vstupte se mnou do zahrady!

Potom si asi stejně jako včera my vystojíte hodinovou frontu před skleníkem...

A potom už se můžete jenom kochat tou nádherou. V první části skleníku je výstava váz, ale to si necháme až na jindy, dneska půjdeme rovnou do druhé části skleníku za těmi nejkrásnějšími jarními květinami.

A teď malá ochutnávka toho co bylo na druhé straně skleníku, ale o tom až příště.

Přeji vám pohodovou neděli a pokud jsem vás navnadila na tuhle výstavu tak krásný zážitek!

Motýlí hemžení

13. března 2014 v 19:07 | Vlasta |  Příroda
Krásný večer vám přeji!!!
Počasí láme rekordy, škoda že má tahle nádhera zítra skončit, ale zapršet je taky potřeba. Dneska odpoledne se nám to na zahradě jen hemžilo motýly, kvete lýkovec a to je pro ně první pastva a je to pastva i pro oči!

Přeji Vám krásné jaro!!!

JARO!!!

8. března 2014 v 19:04 | Vlasta |  Mišmaš
Krásný sobotní večer Vám přeji!
Jaro už je opravdu tady a i předpověď počasí je víc než příjemná. Jarní teploty, sluníčko a dneska se nám na zahradě proháněli dokonce i motýli!
Víkend začal už včera velice příjemně a to když mi přišel od Lenky Hložkové nečekaně zbytek objednávky. Podložka od kováře, baculatá váza na tulipány a dneska jsem ještě při likvidování obalů našla keramické srdíčko.

A moje vyjarněné okénko na chodbě...

No a na zahrádce pomalu dokvétají sněženky a všude je plno krokusů.

Přeji Vám krásný večer a nádhernou sluníčkovou neděli Úžasný

Dutinkové stonky k narciskám

5. března 2014 v 18:14 | Vlasta |  Háčkování
Krásný večer Vám přeji!
Konečně jsem sehnala dřevěnou špulku, abych mohla umotat stonky k háčkovaným narciskám. Inspiraci jsem našla na blogu u Jany. Tato technika byla úplně první tvoření, které jsem jako dítko školou povinné provozovala. Nevím už kdo mě to naučil, ale na špulce od nití se čtyřmi malými hřebíčky jsem ze zbytků vln motala dutinky a pak je sešívala do koleček jako podložky, které nikdo nikdy nepoužíval a bůh ví kam zmizely...
Tak tedy technika známá, ale sehnat špulku byl tedy úkol úkolů, nakonec se zadařilo a včera jsem všechny čtyři narcisky opatřila stonky.

Dutinky jsem navlekla na obyčejné dřevěné špeje a přišila ke květům.

Dneska jsem zase po delší době upekla rohlíky ze sádla recept najdete tady.

A nakonec jedna z mých orchidejí. Kvete nepřetržitě víc než rok, je to moje největší vytrvalkyně Smějící se

Přeji Vám krásný večer a klidnou druhou polovinu pracovního týdne!!!

První skoro jarní...

1. března 2014 v 17:51 | Vlasta |  Příroda
Krásný večer vám přeji!
Máme za sebou zase jeden krásný den a s ním náš první pořádný jarní výšlap. U nás je tento víkend masopust a tím pádem nesměly chybět koblihy, píšu nesměly, protože už není ani jeden. Pro případné zájemce recept najdete tady.

No a po takové kalorické bombě byl pořádný výšlap nutný. No a kam jinam než na Čerťák, v archivu jsem zjistila že naše poslední návštěva nejvyššího kopce v okolí byla v říjnu 2011 strašně to letí!
Pro představu uvádím trochu čísel. Nejnižší bod naší vesnice je v nadmořské výšce 505m a vrchol Čerťáku je 659 m.n.m. délka cesty 3 km, takže taková pěkná šestikilometrová odpolední procházka, na které jsem mobilem pořídila jenom pár fotek.
Bylo opravdu nádherně, jenom dost studeně foukalo.

a jsme kousek pod vrcholem.

Moje vrcholové foto, sluníčko si trochu hrálo Smějící se

Přeji vám krásný sobotní večer, pohodovou neděli a úspěšný vstup do nového týdne!!!