Srpen 2013

Ohlédnutí za dovolenou

30. srpna 2013 v 20:57 | Vlasta |  Cestování
Poslední článek o naší letošní dovolené jsem si záměrně nechávala na konec prázdnin, jako malé ohlédnutí za nimi. Pro nás už sice prázdniny ztratily ten pravý význam, holky vyrostly, dospěly odešly na studia a prázdniny na vysoké škole posledního srpna nekončí, ale i když podle kalendáře bude léto ještě tři týdny, už to není ono. Ráno zima, večer taky, počasí kromě dneška opravdu podzimní a tak pojďme ještě naposled na slunnou Istrii a tentokrát už ne k moři, ale za poznáním.
Poslední den se na dovolené většinou už nekoupeme, ale najdeme si na cestě domů nějaké zajímavé místo kam se vypravíme. Loni to byly vodopády na řece Krka a letos historická městečka Labin a Plomin.
Do Labinu jsme vyrazili dopoledne a byl opravdu velice horký den, jeden z těch na které budeme už brzo zachumláni v dece vzpomínat!
O Labinu se nebudu rozepisovat, je to krásné klidné historické městečko se svými typickými úzkými uličkami a ospalým životem, pokud máte zájem více informací najdete tady.

No a z Labinu jsme pokračovali po jadranské magistrále na sever pěkně po pobřeží s krásnými výhledy až jsme dojeli k dalšímu krásnému místu - Plominu
Zastavili jsme na vyhlídce na plominský záliv a pak jsme rychle proběhli vesničkou, bylo opravdu vedro a to mi to trošku kazilo a neužila jsem si tu krásu tak jak bych si představovala.
Tak nejdřív pohled na plominský záliv.

A jdeme do vesničky. Byli jsme tu v brzkém odpoledni a kromě dvou holčiček sedících na lavičce ve stínu stromu jsme tu neviděli ani človíčka!

A vyrážíme k domovu. Směrem na kouzelnou Opatii, kde jsem plánovala poslední zastávku, ale nepodařilo se nám najít místo na zaparkování a tak poslední letošní ohlédnutí za mořem a hurá do reality.

Tak a to je z našeho letošního prázdninového putování všechno, mějte báječný poslední srpnový víkend a užívejte si dny babího léta Úžasný

Moji noví pomocníci

27. srpna 2013 v 18:33 | Vlasta |  Moje malé radosti
Pohodový úterní večer vám přeji. Nejdřív bych vám chtěla poděkovat za návštěvy a krásné komentáře u mě na blogu, mám z toho opravdu velikou radost Usmívající se
No a jinak u nás opět prší stejně jako v posledních třech dnech je šedivo, deštivo a zima, no takovýhle podzim ještě před koncem prázdnin se mi tedy vůbec nelíbí!
Dneska vám chci napsat a třeba vás i nspirovat mými novými pomocníky v kuchyni. Tak nejdřív to byla nová domácí pekárna. Ta moje stařičká opravovaná už zase potřebovala novou pečící nádobu a vůbec už sotva umíchala těsto a vydávala při tom docela zoufalé zvuky tak jsem ji poslala za dobré služby na věčný odpočinek a pořídila si novou. Žádný velký objev, pekárna z Lidlu byla v pěkné akci a už mám doma pár spotřebičů této značky a slouží léta k mojí velké spokojennosti tak jsem ani chvíli nezaváhala a tady je.

Pečivo už téměř nekupujem. Domácí je domácí a vždycky čerstvé. Poslední dobou jsem si ale zvykla zadělat v pekárně těsto a chlebík potom upéct v troubě a aby byl opravdu chléb jak se patří objednala jsem si ošatky na kynutí a rovnou dvě, kulatou a oválnou. První pokus proběhl v sobotu a protože jsem chvátala šupla jsem do pekárny hotovou směs na slunečnicový chléb.

A tady je po vyklopení z ošatky

A tady už upečený, voňavý...

A už nákrájený, byl výborný na posezení jsme ve čtyřech snědli víc jak půlku bochníku Usmívající se

Mějte se báječně a užívejte si pohodové poslední dny prázdnin Usmívající se

Na balkóně

24. srpna 2013 v 20:03 | Vlasta |  Bydlení
Krásný sobotní večer vám přeji. Máme za sebou docela příjemný pozdně letní, nebo možná spíš časně podzimní den. Poslední dny mi spíš než srpen připomínají teplé dny babího léta, po ránu zima a ani večery už nejsou vlahé, letní. Navíc hlásí déšť a ten nedělá dobře mým muškátům. Dlouho to s nimi letos vypadalo hodně rozpačitě, studené jaro a deštivý červen květům moc nepřál, ale suchý červenec a srpen mi to všechno vynahradily muškáty narostly a kvetou jako o život, ani se nechce věřit, že za pár týdnů poputuje všechna ta nádhera na kompost. A tak jsem dneska hned ráno vyrazila s foťákem abych měla muškáty zvěčněné než déšť květy zničí.
Tak to jsou oni.

A ještě pohled z druhé strany.

Jinak na balkóně moc kytek nemám. Na okně truhlík s letničkami, dvě fuchsie a rozmarýmu, no a abych nezapomněla dvě surfinie v závěsných květináčích, ale ty se letos moc nevydařily.

Rozmarýnu jsem na jaře po odkvětu hodně seřízla, až jsem se chvíli bála jestli jsem to nepřehnala, ale krásně zhoustla a vyrotla.

Muškáty nepřezimuji, každý rok si sázím nové a právě v teď je ten správný čas na jejich řízkování. Zatím jich mám nasázenou asi polovinu a zítra budu pokračovat.

Přeji vám krásný a hlavně pohodový zbytek předposledního prázdninového víkendu!!!

Váleček ze zbytků

20. srpna 2013 v 19:12 | Vlasta |  Háčkování
Krásný večer vám všem přeji. Včerejší déšť a dnešní ochlazení způsobili, že jsem sáhla do skříně a vytáhla první z mnoha rozpracovaných dílek. První válečkový polštář si odvezla Adélka do Prahy a já jsem se tehdy hned pustila do nového. Váleček jsem uháčkovala, všila zip ale už jsem nedodělala vnitřek až včera jsem ušila z bílé látky váleček, vycpala molitanem a už se může odpočívat. Polštář je hodně barevný prostě co bylo v krabici to jsem vzala, ale na povalování stačí však pokaždé nemusí všechny barvy perfektně ladit Mrkající

Tak to bylo trošku letního tvoření, ale většinu mého času pořád zabírá sklizeň a zpracování úrody ze zadrady. Borůvky dozrávají jedna radost. Pečeme koláče, vaříme knedlíky, mrazíme a dneska jsem pár skleniček zavařila. Koupila jsem si zavařovací sklenice od firmy WECK, tři velikosti po pár kusech na zkoušku, ale hned když jsem rozbalila krabici mi bylo jasné, že jich musím mít mnohem víc, no řekněte nevydají borůvky v baňatých skleničkách kouzelně?

A podle Helenky jsem udělala trochu tymiánového sirupu na zimu proti kašli, no je to tedy vůně přenáramná!

Mějte se báječně a užívejte si pozdní letní dny, i když to dneska vypadá spíš na podzim určitě bude ještě krásné počasí Usmívající se

Srpen na zahradě

16. srpna 2013 v 19:34 | Vlasta |  Zahrádka
Poslední dobou jsem vás zásobovala fotkami z dovolené, ke které se ještě určitě vrátím, ale taky nesmím zanedbávat zahrádku. Všechno kvete a zraje a je to pastva pro oči i žaludek.
Víno ve skleníku letos krásně dozrálo, ani moc nepraskalo a už zbývá sklidit a sníst posledních pár hroznů.

Dýně hodaido mám letos poprvé, mokré a studené jaro se na nich podepsalo a vůbec to nevypadalo, že něco vyroste ale i tady vypadá úroda slibně. První dýně už dozrávají, ale čekala jsem že budou větší.

Kytičky a motýli, bez nich si léto neumím představit...

Srpen je u nás časem borůvek. Dvakrát týdně trháme kolem dvou litrů báječných sladkých plodů, ale musíme je mít přikryté sítí proti ptákům.

a nejlepší jsou na koláči!

Přeji vám báječný slunečný víkend Úžasný

Něco málo z výletů

13. srpna 2013 v 20:39 | Vlasta |  Cestování
Krásný večer vám přeji. Minule jsem vám slíbila fotky z našich dovolenkových výletů. Kvůli velkému horku jsme výletovali jenom v blízkém okolí. První výlet byl na šest kilometrů vzdálený poloostrov Kamenjak, který je zároveň nejjižnějším výběžkem Istrie. Poloostrov je celý lemovaný skalami a malými plážemi. My jsme se tu ale nekoupali jenom jsme se prošli po krásném pobřeží a kochali se nádhernými výhledy na křišťálově čisté moře.
Hned na okraji je dinosauří stezka s modely několika dinosaurů, není to žádný Jurský park, ale když už jsme tam byli tak fotka s tyranosaurem byla nezbytná Úžasný

A potom už jsme scházeli po pěšince v roští dolů k moři.

Bylo poměrně brzo ráno, ale na nejhezčích plážích už se to hemžilo lidmi, v odpoledních hodinách to tu muselo být hlava na hlavě, ale tou dobou jsme už leželi pěkně ve stínu borovic u nás pod hotelem.

Tak a abychom nebyli pořád jenom u moře, vyrazíme taky občas za kultůrou a tentokrát to byl výlet do Puly. Před pár lety už jsme tu byli ve dne a já jsem toužila vidět noční Pulu a stálo to za to. Použitelných fotek sice moc nemám, ale za tu atmosféru a veliký kopec výborné čokoládové zmrzliny to opravdu stálo.
No a kde jinde v Pule začít než u kolosea?

No a pak už jenom procházíme uličkami, kocháme se u stánků se všelijakými nezbytnými zbytečnostmi až dojdeme na náměstí. právě v Pule probíhalo zahájení dnů izraelské kultury na Istrii a v Augustově chrámu byl večerní koncert.

A jdeme dál, až pod Sergiův oblouk, taky chvíli posloucháme pouličního umělce hrajícího na housle, k tomu si dáme ten kopec báječné čokoládové zmrzliny a pomalu vyrážíme noční Pulou zpět k autu.

Tak a to je pro dnešek všechno. Děkuji vám za vaše návštěvy a komentáře a přeji krásný večer, dobrou noc a báječné slunečné dny v druhé polovině prázdnin Usmívající se

Deset dnů v Banjole

10. srpna 2013 v 21:45 | Vlasta |  Cestování
Krásný večer vám přeji. Dneska se tedy konečně dostanu k tomu, abych vám napsala kde jsme trávili letošní dovolenou. Cesta nás po necelých osmi stech kilometrech dovedla na samý jih Istrie, šest kilometrů pod starobylé město Pula do osady Banjole, kde na nás v klidném rodinném hotelu Centinera čekal pokoj. Na dovolené ve dvou je lepší a zároveň i pohodlnější hotelový pokoj s bohatou polopenzí a to tady tedy platilo sto procentně! Jídlo bylo velice chutné, rozmanité a já jsem nejvíc ocenila každý den dva druhy ryby k večeři. Navíc nápojů co hrdlo ráčilo a čtyři druhy zmrzliny no co vám budu povídat...

Moře tady bylo díky skalnatému pobřeží křišťálově čisté a díky tropickému počasí vyhřáté na téměř termální teplotu Smějící se

Po vydatné večeři jsme každý večer chodili na procházky a jednou nás cesta zavedla k baru na skále odkud jsme po západu slunce pozorovali poprvé v životě ve volné přírodě delfíny vyskakující z vody a musím vám tedy říct, že to byl nezapomenutelný zážitek!

Vždycky u moře miluji západy slunce a ani tady jsem nebyla o tenhle zážitek ošizena.

A když zapadne sluníčko a přestanou cvakat spouště fotoaparátů pokračujeme dál až do téměř spícího vesnického přístaviště a romantika pokračuje...

Tak dneska jsem vám představila místo, kde jsme strávili deset báječných dnů a příště se vypravíme taky na nějaký ten výlet.
Zatím vám přeji krásný zbytek víkendu a děkuji vám za vaše návštěvy a komentáře Usmívající se

Tak jsem tady :))

7. srpna 2013 v 20:29 | Vlasta |  Cestování
Krásný večer vám přeji. Tak už jsme zase doma. Deset dnů u moře uteklo jako mávnutím proutku a než jsme se stačili pořádně rozkoukat už jsme zase balili na cestu domů. Letošní dovolená byla velice horká, moře krásně teploučké a kdyby byl aspoň občas zafoukal větřík, který u moře většinou foukává bylo by to úplně dokonalé. Klimatizace jela na plný výkon, malá hotelová lednička sotva stačila chladit nápoje a my jsme se první dny jenom aklimatizovali, dospávali a koupali, na výlety v tom vedru nebylo ani pomyšlení a když tak hlavně večer při západu slunce, ale o tom až jindy. Fotit jsem začala už po cestě. Letos jsme poprvé zvolili cestu přes rakouský Salczburk a ráno v sedm hodin jsme se zastavili na snídani na parkovišti s výhledem na jedno z jezer.

Před restaurací mě zaujaly pestrobarevně osázené květináče

A jedeme dál, fotky za jízdy z dálnice nejsou žádná sláva, tak aspoň hrad na kopci

A před námi bylo ještě několik dlouhých hodin jízdy, než nás cesta dovedla ke krásnému vyhřátému moři, ale o tom zase příště.

Mějte se tu všichni báječně letně, já se budu teď několik dnů věnovat zpracovávání úrody, která za dobu mojí nepřítomnosti dozrávala a kterou Adélka která to tu měla na starosti statečně sklízela a až to bude všechno ve sklenicích a mrazáku tak se vám zase ozvu a ukážu, kam jsme to letos dojeli a jaké to tam vůbec bylo Úžasný