Září 2012

Na Kleti

29. září 2012 v 8:43 | Vlasta |  Cestování
Včerejší nádherný den byl jako stvořený pro cestování a tak jsme vyrazili na dlouho odkládaný výlet na Kleť. Počasí bylo krásné, celou cestu jasno a plno sluníčka, nad Kletí se ale držely oblaky, na které byla fantastická podívaná.
Lanovka na Kleť jezdí v každou celou hodinu a protože se nám nechtělo čekat vyrazili jsme pěšky, byla to tedy pěkná štreka po kamenech do pořádného kopce, ale stálo to zato Usmívající se

Moc se mi líbilo jak jsou tu připravení na zimu

A hurá na rozhlednu ...

Pěkně tam fučelo, ale byla úžasná viditelnost a ty rozhledy!!!!

Vidíte uprostřed fotky naš starý známý Temelín, měli jsme ho na očích skoro celý den, aspoň člověk ví, že nezabloudil Smějící se

Dolů už jsme vyrazili lanovkou...

Mějte krásný zbytek prodlouženého víkendu Usmívající se

Už zase tlačím ...

27. září 2012 v 18:46 | Vlasta |  Perníčky a perníky
né, nebojte se, tlačím jenom perníky. Sice je ještě pořád září, ale už se začínají objevovat první objednávky tak je potřeba se trochu připravit. Pečení těchto dekorativních perníků zabere tři dny, jeden den se zadělá základní těsto, druhý den se dodělá aby bylo éňo ňůňo a vytlačují se perníky, ty se nechají pod utěrkou do dalšího dne odpočívat a pak už se peče.
No a takhle to při tom vypadá.

Letos jsem si pořídila novou formičku zvonečku a ta je opravdu překrásná.

A už máme upečeno a té vůně, to bych vám přála cítit Usmívající se

Máme před sebou prodloužený víkend a s ním spoustu plánů, tak tedy nezbývá než doufat, že nám zase trochu vylepší počasí. Užijte si krásné volné dny Usmívající se

Pokud se vám tyto perníčky líbí a nechce se vám kupovat drahé formy a patlat se s těstem můžete juknout do mého obchůdku na Fléru

Podzimní výměna podruhé

25. září 2012 v 19:17 | Vlasta |  Moje malé radosti
Včera mi dorazil balíček z podzimní výměny. Tvořila pro mě šikulka Alenka a koukejte jaké překrásné dárečky mi poslala.
Šála nebo nákrčník háčkovaná z měkkoučké bavlněné příze určitě v sychravých podzimních dnech zahřeje, polštářek s háčkovanou kytičkou provoněný levandulí a kouzelná malá dýnička z Alenčiny úrody a navíc milý dopis plný slov která potěší a zahřejí na duši.

Alenko, ještě jednou děkuji a taky děkuji Věrce, která pro nás tuto super akci zorganizovala Usmívající se

Jinak za sebou dneska máme krásný slunečný podzimní den a věřte nebo ne začíná mi kvést jeden keřík levandule, ale snad víc než v létě.

A protože bylo opravdu krásné odpoledne, vyrazili jsme na houby, rostou jako o závod a protože jsme si vzaly malý košík, sbíraly jsme jenom hříbky, křemenáče a pevné mladé houbičky.

Pořád se něco děje...

23. září 2012 v 18:44 | Vlasta |  Mišmaš
Máme za sebou první podzimní víkend, co se počasí týče užili jsme si od všeho něco. Včera ráno sluníčko, odpoledne déšť a vítr a dneska docela pěkná a odpoledne i slunečná neděle.
Na zahrádce to ještě pořád trochu kvete, ale už je to takové podzimní - opršené.

Na okenním rámu u verandy si nám udělala hnízdo samice křižáka pruhovaného, zatím tam pořád ještě je a nevíme co s ní - zabít, nebo nechat naživu - zatím ji obcházím velikým obloukem. Vidíte ji nad muškátem?

Při pobíhání s foťákem po zahradě se mi do cesty připletla tahle chlupatá housenka. Netušíte někdo co se z ní vylíhne?

Taky pořád rostou houby, tak sušíme aby bylo v zimě do bramboračky Usmívající se

Včera u nás byla menší rodinná oslava, na kterou jsem upekla dort, jestli chcete vědět jaký používám recept na piškotové těsto najdete ho tady.

A tím se s vámi pro dnešek loučím a všem vám přeji krásný nový týden Usmívající se

Český Krumlov

21. září 2012 v 19:21 | Vlasta |  Cestování
Před dvěma týdny jsme se cestou na Lipno zastavili v Českém Krumlově. Nebyla jsem tu spoustu let, naposledy snad někdy před pětadvaceti lety na divadle s otáčivým hledištěm. Na divadlo se jezdilo až večer tak na nějaké procházky po městě nezbýval čas tak jsem si to tentokrát opravdu užila. Fotek mám spoustu tak jsem jich pár vybrala a zvu vás na procházku do tohoto krásného města.

Muzeum voskových figurín - dovnitř jsme nešli, byli jsme tu brzo ráno a měli ještě asi zavřeno, ale pokud jste tam někdo byl ráda bych věděla jestli stojí za návštěvu, propříště Mrkající

Napříč přes ulici mě zaujal tenhle dům

A už pomalu úzkou uličkou stoupáme k zámku, tenhle obchůdek se mi moc líbil, akorát ty ceny byly pro Japonce kterých bylo plné město.

A už se pomalu blížíme k zámku

Fuchsiový les na nádvoří

A nádherné nádvoří...

Prohlídku zámku jsme si nemohli odpustit. Zlatý kočár a maškarní sál jsem musela zase po mnoha letech vidět. Fotit se samozřejmě nesmělo, akorát tuhle fotku z okna nám paní průvodkyně dovolila.

Příště se podíváme do zámeckého parku.
Zatím vám chci popřát krásný zbytek víkendu Usmívající se

Podzimní výměna

18. září 2012 v 18:32 | Vlasta |  Ruční práce
Můj dárek pro Alenku do podzimní výměny doputoval už minulý týden. Podle e-mailu který jsem po doručení balíčku od Alenky dostala to vypadá, že se dárek líbil a to mě moc potěšilo.
Pro Alenku jsem vyrobila chňapku s křížkovou výšivkou dýní, která mě zaujala v podzimním dekoru a dýni ušitou z batikované látky.

Na houbách

16. září 2012 v 19:57 | Vlasta |  Příroda
Už minulý týden jsem se při cestách z práce přesvědčila že rostou houby. Dneska se udělalo moc pěkné odpoledne, jako stvořené na procházku do lesa. Na obloze se střídalo sluníčko s nádherně vybarvenými mraky byla radost toto přírodní divadlo pozorovat.

A už jsme v lese, na to že byla neděle odpoledne a všude jsme nacházeli samé odkrojky zbylo i trochu hub na nás a košíček se pěkně zaplnil.

Všem vám přeji krásný nový týden Usmívající se

Háčkované dýně a muffiny s třešněmi

14. září 2012 v 19:40 | Vlasta |  Háčkování
Na tyhle háčkované dýničky jsem se chystala už loni, ale nakonec na ně nějak nedošlo. Pak jsem si říkala, že letos vypěstuju nějaké opravdové, ale nekoupila jsem semínka... tak tedy přišel na řadu háček a zbytky klubíček v dýňových barvách.
Včera jsem si taky koupila dva nové vřesy. Zatím si je nechám v keramických květináčích na okně a koncem podzimu je nasadím do skalky.

A taky jsem dneska trochu pekla, pro změnu muffiny s třešněmi a recept na ně najdete na mém receptovém blogu

Všem vám přeju krásný, klidný a pohodový víkend Usmívající se

Bobová dráha a Lipno

12. září 2012 v 17:01 | Vlasta |  Cestování
Ještě včera bylo léto a bezmála třicet stupňů ve stínu a dneska je ten nejškaredější podzim jaký si umím představit. Aktuální teplota 13 stupňů a prší a prší. Vrátím se tedy k víkendu a našemu výletu na Lipno. Na kopci rozhledna, z té jsme se právě vrátili a na stráni pod kopcem je bobová dráha. Nemůžete ji přehlédnout, natož bez povšimnutí minout. Na chvíli jsme se zastavili a koukali na vozíky jedoucí vzhůru i na ty řítící se z kopce korytem bobovky. Pár minut jsem sbírala odvahu a nakonec jsem se nechala od manžela přesvědčit, že si taky sjedem. když jsem viděla malé děti jak drání z kopce, řekla jsem si že to nebude nic těžkého a vyrazili jsme ke kase.

Dole pod strání nasednete do vozíku a jste na laně vytaženi na kopec.
A jedem, zatím to je v pohodě, jenom sedíte a kodrcáte se do kopce Smějící se

Na kopci vás to z lana automaticky odpojí a už záleží jenom na vás jak rychle z kopce pofrčíte. Do zatáček doporučuju pro začátek přibrzdit a hurá dolů Překvapený

Dráha je kilometr dlouhá a dole jste raz dva Nevinný

Když už víme jak na to, sjedeme si ještě jednou a před návratem domů se dojdeme projít k Lipnu a vymáchat si nohy.
Voda tedy byla už pěkně studená, ale přes to se i takhle navečer pár lidí koupalo.

Lipno - stezka korunami stromů

10. září 2012 v 19:49 | Vlasta |  Cestování
Uplynulý víkend byl jako stvořený pro výletování a tak jsme se vypravili na Lipno. O prázdninách se tady otvírala první česká stezka korunami stromů a bylo tedy potřeba ji prozkoumat Mrkající
Stezka s vyhlídkovou věží je postavena na vrcholu kopce Kramolín v nadmořské výšce 901 m. Hned pod kopcem je veliké parkoviště a pokud se vám nechce šlapat na kopec pěšky můžete se svézt lanovkou.
Na první fotce je na kopci vidět část vyhlídkové věže, tak namasírovat nohy a hurá nahoru!

Cesta lanovkou by byla ve včerejším horku asi pohodlnější, ale sportovat je taky občas třeba a trocha zadýchání neuškodí, takže máme za sebou výstup sjezdovkou na Kramolín a stojíme přímo pod vyhlídkovou věží.

Ještě zaplatit vstupné a můžeme vstoupit do korun stromů.

Pro projití turniketem začnete stoupat po krásném širokém chodníku do korun stromů. Stoupání je pozvolné a ani ho nepocíte, jenom čím výš jste, tím silnější je vůně pryskyřice a ve včerejším horku ta vůně byla přímo omamná.

A už jsme ve vyhlídkové věži a spirálovitě stoupáme nad koruny stromů.

A tohle už je horní plošina vyhlídkové věže.

A takovéhle krásné jsou z tohoto místa rozhledy po Šumavě.

A když se vám nechce po dolů po svých, není nic jednoduššího než sednout do tobogánu a jste dole raz dva Smějící se

Naskenovala jsem pro vás letáček, ale asi tam toho moc nepřečtete, proto přidávám odkaz na oficiální stránky stezky.
Pokud to nemáte na Lipno příliš z ruky, vypravte se tam, je to zase něco jiného a za vidění určitě tato atrakce stojí, krása to musí být na podzim, když se barví listnaté stromy.

A příště se svezeme na bobové dráze a projdeme po hrázi Lipna.
Zatím mějte krásný, slunečný týden babího léta Úžasný

Dýňový polštářek a štrůdlová bábovka

8. září 2012 v 20:12 | Vlasta |  Ruční práce
Krásný sobotní večer vám všem přeji. Máme za sebou nádhernou slunečnou sobotu a já jsem konečně vyfotila třetí z podzimních polštářků. Motiv na křížkovou výšivku byl v podzimním Dekoru a tak se mi líbil, že jsem ho použila nejen na tomto polštářku, ale ještě někde jinde, ale o tom zase někdy jindy Mrkající
Šité dýně mám z minulého roku, našila jsem jich spoustu, ale už mám jenom tyhle dvě.

Na víkend jsem upekla bábovku s jablíčky a skořicí. Pekla jsem ji poprvé a měla veliký úspěch. Recept najdete na mém druhém blogu.

Přeji vám pohodovou a slunečnou neděli Úžasný

Zahrádka v září

5. září 2012 v 19:14 | Vlasta |  Zahrádka
Zase jsem se po nějakém čase proběhla s foťákem po zahradě. Sluníčko nás v posledních dnech trošičku šidí, i když je teplo, sluníčko se na nás přes oblaky podívá většinou až k večeru, ale na pořízení pár snímků to stačilo.
Kvetou ocůny, gazánie, třapatky a všechny letničky. Doufám, že pěkné počasí a barevná zahrádka ještě dlouho vydrží.

Ve skleníku ještě pořád kvetou kaktusy a dokonce mi vykvetl i jeden lithops neboli živý kámen.

A pro dnešek se s vámi rozloučím jednou fotkou našeho pohodářského kocoura.

Polštáře s listy

2. září 2012 v 20:42 | Vlasta |  Ruční práce
Máme tu první podzimní měsíc. Přestože předpověď slibuje ještě pěkné letní počasí, včerejšek a pátek už byly vyloženě podzimní dny a já jsem povlekla svoje nové podzimní polštáře. Motivy s listy mi vyšívala mamka a já jsem si z nich ušila polštáře. Ještě mi chybí jeden, ten bude taky s podzimním motivem a mám ho ve stadiu rozpracovanosti až ho dodělám určitě vám ho ukážu. A tady jsou ty první dva a je to zároveň moje první letošní podzimní dekorace.

Všem Vám přeji krásný první zářijový týden a pokud máte doma školáky, tak úspěšné vykročení do nového školního roku Usmívající se