Květen 2012

Taška do práce

29. května 2012 v 18:17 | Vlasta |  Šití
Když jsem byla v minulých týdnech v tom taškovém šití, ušila jsem si ještě jednu přes rameno do práce. Tašku už nosím dva týdny a moc se mi osvědčila. Krásně drží na rameni a i když tak nevypadá vejde se do ní spousta věcí.
Látka ze které jsem tašku šila nemá pravidelný vzor a proto je každá strana tašky jiná.
Docela jsem měla problémy s focením, na sluníčku se dělaly přepaly a ve stínu taška vypadala smutně.

Háčkovanou kytičku jsem dostala od Renči v rámci jarní výměny a na tašce vypadá móc dobře.

Celou tašku jsem podžehlila silným vliselínem a vypodšívkovala. Na podšívku jsem našila dvojitou kapsičku na drobnosti. Zapínání je na magnetku.

Včera jsem upekla koláč s mákem a rybízem, taky se podivujete nad tou kombinací? Věřte že je úžasný a nezbyl ani drobek. Pokud ho máte chuť vyzkoušet, recept najdete na mém druhém blogu.

Slavnosti žirovnického jednorožce

27. května 2012 v 20:00 | Vlasta |  Cestování
Máme za sebou další krásný, téměř letní víkend. Počasí navzdory předpovědi počasí přálo a my jsme včera odpoledne vyrazili na vysočinu do Žirovnice na historické slavnosti města. Žirovnici máme od nás 15 km a to je tak akorát na pěkný výlet na kole.
Na kopci nad městečkem jsem se zastavila abych vám vyfotila Žirovnici v celé kráse.

Slavnosti probíhaly na obou nádvořích zámku a v přilehlém přírodním divadle kde byl celý den bohatý kulturní program.
V areálu zámku byly historické expozice

Na obou nádvořích se prodávaly rukodělné výrobky, keramika, čajíčky, oříšky a spousta dalších maličkostí.

Ve sklepení se předváděly mučící tehniky a nástroje

I v přírodním divadle probíhal nepřetržitý program. My jsme navštívili koncert folkové skupiny Kantoři

a scénku skupiny historického šermu Jindřich z Jindřichova Hradce

Bylo to moc příjemně strávené odpoledne a zdaleka ne poslední akce na žirovnickém zámku, která se koná každý rok a rozhodně stojí za návštěvu a tou je červencová Zahrada Vysočiny.
Pokud to nemáte do Žirovnice moc daleko tak neváhejte, tahle výstava rozhodně stojí za návštěvu.

Konečně něco kvete a nové ocenění

25. května 2012 v 17:50 | Vlasta |  Zahrádka
Dneska je to přesně týden co mráz pustošil naše zahrádky. Jarní příroda je ale neudolatelná a všechno se pomalu vrací do normálu. Úroda drobného ovoce sice žádná nebude, ale začínají vykvétat kytičky, které mráz přežily schované v poupatech a všechno je hned veselejší.
Dneska rozkvetla první červená pivoňka.

Rododendrony schované za altánkem přežily taky

Možná si ještě pamatujete na fuchsie a muškáty, které mi na jaře manžel koupil v Lidlu. Krásně rozkvétají a dělají mi velikou radost.

Krásně mi kvetou kaktusy. Chystám se jim věnovat celý článek, ale prozatím tohohle krasavce, má sedm květů a kvete už celé tři dny.

A na závěr chci poděkovat Petě a Luďce za toto krásné ocenění a já ho dál posílám Blance a Evičce

Sirup ze smrkových výhonků

23. května 2012 v 18:54 | Vlasta |  Receptíky
Recept na tenhle sirup jsem objevila loni a hodně mě zajímalo, jak může takový sirup - někde se uvádí taky med - chutnat.
Loni jsem se k jeho výrobě nedostala, ale letos jsem nezaváhala a v sobotu jsme vyrazili s košem na výhonky.
Výhonky se sice mají trhat do 14. května a mají mít maximálně pět centimetrů. U nás se ale všechno nějak opozdilo a výhonky jsou v této délce ještě teď.

Pro výrobu jedné dávky sirupu budeme potřebovat:
  • 350 g smrkových výhonků
  • 1 litr vody
  • 1 vymačkaný citrón
  • 1,35 kg cukru
Postup je naprosto jednoduchý. Výhonky opláchneme pod tekoucí vodou, vložíme do hrnce a spaříme 1 litrem vroucí vody. Přidáme šťávu z citrónu zakryjeme a necháme dva dny odležet. Potom scedíme, do výluhu z výhonků přidáme cukr a vaříme 1- 1,5 hodiny podle toho jak chceme mít sirup hustý. Vaříme na velice mírném ohni, spíš jenom necháme lehce probublávat. Po této době sirup zhoustne a dostane tmavě medovou barvu. Vařící sirup plníme do vypařených sklenic, zavíčkujeme a otočíme víčkem dolů. Už se mi několikrát stalo, že se mi zavařeniny zkazily a protože je vaření sirupu hodně časově náročné, raději jsem ještě sirup krátce zavařila.
No a takto to dopadlo.

Z jedné dávky sirupu je asi pět malých skleniček, já jsem byla na velkou ránu a vařila jsem rovnou ze dvou dávek, tím pádem se doba vaření protáhla na tři hodiny a skleniček mám devět a půl Smějící se
Sirup se mi povedl hustý jako řidčí med a dokonce i připomíná chuť tmavého lesního medu. Je prý velice vhodný na slazení čaje, posiluje imunitu, používá se jako podpůrný prostředek při léčbě astmatu, nachlazení a zánětu horních cest dýchacích. Tak jsem zvědavá až dorazí chřipková epidemie jak to s tímhle všelékem zvládneme Mrkající

A aby sirup nelahodil jenom jazyku, ale i oku uháčkovala jsem na pár skleniček ozdobné kloboučky.
Dva menší jsem háčkovala od oka, na ten větší jsem objevila předlohu na netu a upravila ji po svém. Až budu mít chvilku pokusím se udělat srozumitelný popis.

Sobota...

19. května 2012 v 21:02 | Vlasta |  Mišmaš
Krásný sobotní večer vám přeji. Dnešní článek měl být o tom, jak mi krásně kvetou azalky a rododendrony, bohužel včerejší pětistupňový mráz vykonal své a nezničil ne jenom květy, ale i malé plody švestek, třešní a jahod, popálil listy kytek a stromů ukážu vám z té spouště jenom jeden z našich tří ořešáků na oříšky si stejně jako loni musíme nechat zajít chuť Plačící

Přežilo jenom to co bylo zavřené v bezpečí skleníku. Náladu mi zpravily právě rozkvétající kaktusy.

sklízíme mladé šťavnaté kedlubny

Dneska byl opravdu nádherný den a dokonce i seno uschnulo do kupek. Včera jsme ještě topili a dneska tak nádherný den. Počasí je opravdu šílené Překvapený

A po práci dobrá večeře...

A co si navečer zaletět na výlet?

Přeji vám krásnou a pohodovou neděli Usmívající se

Taštička a obal na knihu

16. května 2012 v 20:38 | Vlasta |  Šití
Krásný večer vám přeji. Studené a hodně větrné počasí posledních dnů opět nahrává tvoření pěkně doma v teplíčku a tak jsem si ještě k letní dovolenkové kabelce ze zbytků látek ušila kosmetickou taštičku a obal na knihu. Motiv ptáčků se mi moc líbil u Věrky, která ho použila na polštářek do jarní výměny a takhle to celé dopadlo.
Obal jsem se snažila ušít v univerzální velikosti aby se dal použít i na silnější knihu než tu kterou právě čtu a do taštičky se vejdou všechny maličkosti pro denní potřebu na cestách.

Bambuska pro Áďu

13. května 2012 v 20:22 | Vlasta |  Šití
Kabelku bambusku si přála dcera. Dlouho jsem hledala ve starých časopisech i na netu ten nejvhodnější návod, ale nic nebylo zcela podle mých představ. Nakonec jsem si udělala střih podle svého. Ušití této kabelky je poměrně jednoduché. Celou jsem ji vyztužila vlizelínem a dovnitř všila kapsičku. Zapínání je na magnetku.
Všechny látky a komponenty potřebné na ušití této kabelky jsem opět nakoupila na Mimibazaru u Mirky
Vyfotila jsem všechny díly, které už jsou připravené na sešití.

A tohle je už hotová kabelka, doufám že bude podle představ a bude se líbit.

Deštná- letecké muzeum

11. května 2012 v 14:56 | Vlasta |  Cestování
Cestou na Červenou Lhotu jsme se zastavili v Deštné a navštívili letecké muzeum. Tedy byl to nápad manžela, já nejsem právě technický tip a vůbec jsem netušila, co může být v takovém muzeu k vidění. Byla jsem ale mile překvapená, expozice je moc pěkně udělaná a je zaměřená na naše letce na frontách 2. světové války. Součástí muzea je i malé kino a na požádání vám bude promítnut dokumentární film.
Všechny exponáty jsou popsány srozumitelnou řečí i pro netechnicky zaměřené návštěvníky a navíc doplněné o zajímavé příběhy. Na své si přijdou i nadšenci do modelů letadýlek, těch je tu na galerii celá stěna.
Pokud vaše prázdninové cesty povedou přes Deštnou, nebo budete někde v okolí Jindřichova Hradce, určitě stojí za to tohle muzeum navštívit. Nachází se na náměstí, přímo naproti kostelu určitě ho nepřehlédnete. Pokud by vás zajímalo více informací, přidávám odkaz na oficiální stránky muzea.

A tenhle fešák vznášející se pod stropem mě tedy dostal

A tahle cedulka nemá chybu, zajímalo by mě jak tohle bude vypadat až bude renovace dokončena Smějící se

Červená Lhota v květnu

9. května 2012 v 18:44 | Vlasta |  Cestování
V květnu když kvetou azalky a rododendrony je Červená Lhota nejkrásnější. Málokdy se nám ale povede navštívit ji zrovna v tomto čase. Včerejší počasí bylo na výlet na kole naprosto dokonalé, sluníčko se na obloze honilo s mráčky, pofukoval lehký větřík a my po obědě vyrazili směr Deštná - Červená Lhota. V Deštné jsme navštívili muzeum letectví, ale o tom zase někdy jindy. Na Červenou Lhotu to máme 17 km přes kopec a podívejte se jak tam bylo krásně.

Do zámku jsme letos nešli, po procházce okolo rybníka jsme vyrazili na cestu k domovu. Pro návrat jsme zvolili poněkud delší cestu přes Samosoly, Pluhův Žďár a Studnice celkem jsme najeli 38,5 km a nebylo to vůbec špatné.
A proč jsme zvolili zpáteční cestu delší? Jaruška minulý týden na svém blogu ukazovala kameny- menhiry právě od Studnic. Tu cestu znám, ale kamenného kruhu, který je hned za vesnicí úplně u cesty jsem si nikdy nevšimla zato pozorná Jaruška ano a důkaz, že jsem tam opravdu byla je tady Úžasný
Jaru, díky za prima tip na výlet Mrkající

Kabelka

7. května 2012 v 19:34 | Vlasta |  Šití
Pomalu se nám blíží léto a já jsem jako každý rok začala přemýšlet jakou si na letošní dovolenou ušiju kabelku. Dlouho jsem neměla žádný pořádný nápad a ani při toulání internetem jsem nedostala žádnou inspiraci až do té doby, než si Monika ušila svou novou kabelku a bylo rozhodnuto. Skvělá Monika zveřejnila na svých stránkách i odkaz na podrobný návod na ušití a tak už zbývalo jenom vybrat látky a mohlo se šít. Kabelku jsem ušila z pevné lněné látky, barevná klopa je z maličkých zbytků látek, kterých mám plnou krabici. Celou kabelku jsem ještě podžehlila vlizelínem a vypodšívkovala šedo béžovou bavlněnou látkou.
A takhle vypadá, je docela velká a já jsem dovnitř vpracovala ještě dvě kapsičky.

A ještě jedna fotka na kontrastním pozadí

A hádejte co bylo u nás dneska k večeři. Pokud máte odvahu vyzkoušet, recept, tedy spíš co lednička dala najdete na mém druhém blogu.

Ještěrka a žába

5. května 2012 v 19:45 | Vlasta |  Příroda
Dnešní dopoledne a velká většina odpoledne u nás bylo ještě krásné slunečné počasí. Těsně po poledni objevila dcera na zahradě ještěrku. Ještě před pár lety jich u nás byla spousta, ale díky našemu kočičákovi je jich čím dál méně. Mám podezření, že i tato ještěrka prošla drápky našeho Ferdy, všimněte si jejího ocásku zdá se mi jako kdyby byl dorostlý po nějakém úrazu.

Když už jsem byla s foťákem na zahradě, cvakla jsem ještě žábu v zahradním rybníčku.

A pro dnešek se s vámi s přáním krásného zbytku víkendu rozloučím posledními letošními tulipány z naší zahrádky Usmívající se

Májová zahrada

3. května 2012 v 18:13 | Vlasta |  Zahrádka

Krásný čtvrteční podvečer vám přeji. Nejdřív bych chtěla poděkovat za spoustu krásných komentářů u předchozího článku, nějak jsem na ně nestíhala reagovat, tak se omlouvám a ještě jednou děkuji Usmívající se
Nezvyklé tropické počasí posledních dnů je zřejmě za námi a zase máme jaro a zase můžeme pracovat na zahrádce bez strachu že to s námi horkem sekne Překvapený
Včera jsme čekali bouřku a hlavně déšť, který je u nás už opravdu hodně třeba. Mraky byly hrůzostrašné, hromy a blesky křižovaly oblohu, ale spadlo asi tak deset kapek na metr čtvereční. Večer se od západu projasnilo a na východ od nás řádila pořádná bouřka a ikdyž nepršelo byla pěkná duha.

No a dneska už bylo zase pěkně, trochu se ochladilo a na polojasné obloze se střídalo sluníčko a mráčky, bohužel opět bez deště a tak zase musely přijít na řadu konve.
Odpoledne jsem prošla zahradu s foťákem, kvetou jabloně a je to nádhera!

Kvete i kdoulovec...

a bochánky růžových hvozdíků mám na jaře taky moc ráda

Dneska jsem taky upekla náš oblíbený koláč s tvarohem a ovocem, dneska meruňky a poslední maliny z mrazáku.

A nakonec bych chtěla poděkovat Helence a Janě za ocenění. Nevím jestli jsem ho dostala právem, protože je pro nové blogy, ale každopádně děkuju a posílám ho po větru dál všem dobrým lidem Usmívající se