Srpen 2009

Ovocný koláč

30. srpna 2009 v 8:00 | Vlasta |  Receptíky
Nejen kanadských borůvek se letos urodilo, ale i žlutých mirabelek oboje ovoce jsem zkombinovala a upekla koláč a byl opravdu výborný.
Těsto jsem udělala klasické kynuté z půl kila polohrubé mouky jednoho vajíčka, jednoho deci oleje, dvou deci mléka, tří lžic cukru a kotky kvasnic, na to ovoce a celé zasypané drobenkou byla opravdu bašta.

Kanadské borůvky

28. srpna 2009 v 7:49 | Vlasta |  Zahrádka
Kanadské borůvky mám na zahrádce už mnoho let. Až do předloni rostly ve stínu mohutného smrku, myslela jsem si, že jim imitace lesního prostředí udělá dobře, ale každý rok jsem sklidila pouze několik hrstiček plodů. No a potom jsme smrk porazili, borůvky se ocitly na plném slunci a já čekala, že to bude jejich konec. Už měsíc sklízíme výborné plody, snad lepší než naše lesní borůvky a sklizeň nebere konce. Včera jsem z mých dvou keříků obrala víc než litr!

Nedělní procházka

24. srpna 2009 v 20:08 | Vlasta |  Příroda
Včera se na nás po propršené sobotě zase smálo sluníčko tak jsme odpoledne vyrazily s Týnou na procházku. Týna si na sklizeném poli vyhrabala pár myšek a já jsem zatím cvakla několik fotek balíků slámy.

Chorvatsko-Poreč

21. srpna 2009 v 18:09 | Vlasta |  Cestování
Naši dovolenou na Istrii jsme strávili v Zelené laguně, poblíž městečka Poreč. V hotelu ve kterém jsme bydleli jsme sice měli včechno, co jsme ke strávení příjemné dovolené potřebovali, ale krátký podvečerní výlet do Poreče jsme si neodpustili. Je to městečko jako jako každé jiné v těchto končinách, ale tady mě okouzlila krásná zdobená okna a Eufrazijeva Bazilika.

Eufrazijeva Bazilika

Další fotky přidávám do galerie Chorvatsko

Neúnavná orchidej

19. srpna 2009 v 16:45 | Vlasta |  Pokojové rostliny
Vzpomínáte si na tuhle orchidej? Loni v září jsem ji dostala od dcery k narozeninám.Původní květní stvol se kterým byla koupena hned po odkvětu zaschl a hned vyrostl nový. Začal kvést někdy kolem Vánoc a koncem jara ještě když mu dokvétaly poslední květy, vyrazily ze dvou nejspodnějších oček další poupata a takto je celá orchidej rozkvetlá v těchto dnech.
A ještě se musím pochlubit novým přírůstkem, tuhle jsem dostala od Páji minulý týden, je docela podobná té první, ale má sytější barvy a takový zajímavý lem okolo okvětních lístků, jsem moc zvědavá jak dlouho pokvete tato.

Jindřichův Hradec

17. srpna 2009 v 8:00 | Vlasta |  Cestování
Dneska bych vám ráda představila město, ve kterém jsem se narodila, chodila na základní i střední školu a dokonce pár let i pracovala a bydlela. Než se narodila starší dcera, přestěhovali jsme se z garsonky zpátky na vesnici, ale holky chodily do té samé základní školy jako já. Nikdy mě nenapadlo podívat se na toto město, ve kterém jsem prakticky vyrostla očima turisty, na tento nápad mě přivedla Petra, která u nás v jižních Čechách strávila s rodinou letošní dovolenou. Vypravily jsme se tedy v pátek s Pájou na výlet do Jindřichova Hradce na kole, prošly obě náměstí a dokonce jsme navštívili i zámek. Počasí sice za moc nestálo, dokonce když jsme byly na prohlídce zámku chvíli pršelo, pár fotek jsem přece jenom cvakla.
Tak tohle je jindřichohradecký zámek v celé své kráse.

Nádvoří s historickou kašnou
Rondel v zámecké zahradě

Velké arkády se vstupem do zámecké zadrady

Samozřejmě, že se v zámku fotit nesmělo, ale neodpustila jsem si aspoň jednu tajnou fotku

Ta tmavá věž v pozadí je takzvaná Černá věž a z ní jsou následující fotky

Zámek ze zadu od malého Vajgaru

Morový sloup na náměstí Míru
Další fotky přidávám do fotogalerie výlety

Od večera do noci

15. srpna 2009 v 8:00 | Vlasta |  Fotogalerie
Ráda fotím západy slunce a letos na dovolené jsem si to opravdu užila. A to nejen západy slunce, ale i měsíc v úplňku sice focení v úplné tmě byl trochu problém, měla jsem sebou i stativ, vyzkoušela různá nastavení, malý obrázek ve foťáku vypadal celkem dobře, ale když jsem je doma viděla v počítači bylo to mnohem horší,ale něco jsem přece jenom vybrala a tady to je.
Tyhle věžičky byly na kamenném náspu dělícím od sebe jednotlivé pláže nastavěné v den našeho příjezdu, ještě že jsem je vyfotila hned první večer, protože druhý den už byly zničené.

A tohle jsou ty moje pokusy o úplněk tahle je bez stativu...

No a druhý den když jsem si sebou vzala stativ se zrovna ve chvíli kdy jsem se chystala fotit přihnaly mraky a bylo po parádě

Výlet do Puly

13. srpna 2009 v 10:54 | Vlasta |  Cestování
Jak už jsem psala, vyjeli jsme si na Istrii především užít krásného teplého moře a sluníčka, ale nevyrazit na výlet do historické Puly by bylo neodpustitelné. Jeden jediný den z celého týdne se krapet honily bouřky a nebylo ani tak veliké horko, prostě počasí na výlet jako stvořené. Naše společnice- navigace nás dovedla přímo před monumentální římské koloseum a odtud už jsme vyrazili na prohlídku památek sami a věřte, že se bylo na co dívat.
Jako první jsme samozřejmě navštívili koloseum, byli jsme tam poměrně brzo ráno tak jsme se ani nemuseli moc mačkat v davu.

Koloseum stále funguje jako divadlo i koncertní síň

Potom jsme pokračovali do histirického centra Puly

Augustův chrám

Městský palác

Celkový pohled na Pulu z rozhledny Historického muzea Istrie vybudovaného z bývalé vojenské pevnosti, ale té věnuju vlastní článek.
Další fotky přidám do galerie Chorvatsko

Cesta k moři přes rakouské Taury

10. srpna 2009 v 19:50 | Vlasta |  Cestování
Milujeme moře, ale i cestou k němu toho chceme vidět co nejvíc, a proto jsme si oblíbili trasu přes rakouské Taury a slovinsko-rakouské hraniční pohoří Karawanken. Letos se nám poprvé v těchto nádherných horách vydařilo počasí a já se pokusila za jízdy udělat pár fotek, některé jsou sice trochu mázlé, ale líp to nešlo. Letos nám taky dělala poprvé společnost zapůjčená navigace. Sice se v některých místech z ničeho nic objevila zbrusu nová silnice a naše "Chytrá blondýna" s tím měla trochu problém, jinak však cesta utíkala rychle a bez problémů.

Městečko Liezen v předhůří Taurů

Ve všech těchto horských městečkách měli úžasně ozdobené domy květinami. Toto je radnice v Liezenu.

No a tohle je naše chytrá společnice...

...a toto je to místečko se kterým si nevěděla rady. Krásná nová silnice plná serpentin z Triebenu vedoucí do hor

A tady už šplháme k slovinským hranicím...

Jsem doma

9. srpna 2009 v 19:44 | Vlasta |  Cestování
Nazdárek lidičky, tak jsem doma. Vrátili jsme se dneska v noci a nějak nestíhám Náš odjezd minulý týden byl docela fofr. Do poslední chvíle jsme netušili kam nás cesta zavede, jediné v čem jsme měli jasno, byl náš v posledních letech velice oblíbený Jadran a nechtěli jsme ani příliš daleko. Nakonec padla volba na istrijský poloostrov a městečko Poreč a volba to nebyla vůbec špatná. V sobotu hodně časně ráno jsme sedli do auta a odpoledne už jsme se koupali v moři. Počasí tentokrát přálo vrchovatě, moře bylo teploučké a foťák v pohotovosti dnem i nocí. Akorát tak nějak za ten týden všechno na zahrádce nějak vyrostlo a dozrálo tak teď nevím kam dřív skočit, ale určitě si udělám čas a brzo fotky zpracuju, sice jsem si tentokrát hodně užívala moře a sluníčka, ale nějaký ten výlet se taky zadařil

Oleandry

1. srpna 2009 v 9:00 | Vlasta |  Pokojové rostliny
Oleandry pěstuju už mnoho let. Pokaždé si z cesty na jih dovezu sazeničku barvy, kterou ještě nemám. Oleandr velice ochotně pustí kořínky ve sklenici s vodou a já potom rozdávám buď malé rostlinky, anebo takové, které mi už přerostou přes hlavu a nejsou kam dát na zimu. Loni jsem se musela rozhodnout jestli jeden z mých oleandrů, který napadly puklice rovnou vyhodím, anebo se ho ořezáním všeho zeleného pokusím zachránit. Pokus vyšel a letos dokonce už kvete, ne moc, ale narostla mu krásná korunka a má se čile k světu, to je on.
No a tohle jsou ty ostatní, některé ještě nekvetou, tak ty zase příště.

Jak už jsem se v některém předchozím článku zmínila, začala mi právě dvoutýdení dovolená, no a co by to bylo za dovolenou doma. Určitě na pár dnů někam vyrazíme, možná někam kousíček na jih pro další sazeničku olendru, možná už dneska, uvidíme. Každopádně se tu mějte fajn a já se zase ozvu