Červenec 2009

Čas dozrávání

30. července 2009 v 9:43 | Vlasta |  Zahrádka
Půlka prázdnin je nenávratně za námi a je to vidět i na zahrádce a hlavně ve skleníku - zkrátka přišel čas dozrávání.
Ve skleníku mi dozrává pár posledních hroznů, myslela jsem, že je vyfotím dřív, ale nějak jsem se k tomu nedostala, tak tedy poslední zbytky.

Letos se vydařily i papriky, mokré léto nepřeje mšicím, jindy touhle dobou jsem už boj s nimi na paprikách vzdávala, letos jsem ještě neobjevila ani jednu.

Ale nejen ovocem a zeleninou živ je člověk, ale i něčím pro potěchu oka. Po bouřkových a kroupových týdnech konečně vykvetly první nepotlučené květy cínií a afrikánů.

Vypadá to na podzim...

28. července 2009 v 18:00 | Vlasta |  Příroda
Tak se nám to počasí zase nějak pokazilo, od rána poprchává a chvílemi prší docela docela fest, sluníčko vykouklo jen párkrát, je zataženo a smutno. Ani jsem dneska nebrala na procházku s Týnou foťák. Tyhle fotky jsou z minulého víkendu to sice počasí taky za moc nestálo, ale aspoň mezi mraky svítilo sluníčko. Když se tak na ty fotky dívám, připadá mi , že zatímco ještě stále čekáme na pořádné léto, na dveře už neodbytně klepe podzim...

Jardis de Santa Clotilde

26. července 2009 v 10:00 | Vlasta |  Cestování
Dalším místem, které jsme navštívili při našich toulkách po Španělsku byla zahrada svaté Klotyldy, na kterou jsme narazili úplně náhodou při cestě do kaktusové zahrady. Protože výlety nebyly organizované, toulali jsme se po okolí většinou pěšky, nebo autobusem a zbytek se došel . Jak už jsem psala dva dny jsme měli zataženo, takže nebyl problém vyrazit si na několika kilometrovou procházku po místních krásách. Tahle zahrada byla opravdu nádherná a velice pečlivě udržovaná, zřejmě se o ní moc neví, protože jsme tu skoro nikoho nepotkali.

Další fotky přidávám do galerie

Muškáty

24. července 2009 v 19:31 | Vlasta |  Pokojové rostliny
Konečně mi docela pěkně rozkvetly muškáty a dokonce už i ty ze semínka. Dneska jsem jim obrala ošklivé listy,odkvetlé květy a trochu je přihnojila. Dokonce jsem i umyla okna a konečný výsledek vůbec nevypadá špatně

No a tohle to jsou ty ze semínka, nejvíc je bílých, ale ty se mi nějak nepodařilo vyfotit. Nejhezčí je tenhle krásně červený, ale ten je jenom jeden, budu si ho muset nařízkovat.

Něco málo ze zahrádky

22. července 2009 v 17:01 | Vlasta |  Zahrádka
Dřív než se zase přižene bouřka s krupobitím, vyrazila jsem do zahrádky s foťákem a cvakla pár kytiček, jsou chudinky po bouřce z minulého týdne pěkně pocuchané, ale lepší už to letos asi nebude...
Krásně kvete léčivá echinacea a dneska je plná včel a motýlů

Ostálky taky dostaly svůj příděl krup...

Už kvetou i první jiřinky

a žluté kopretinky září jak sluníčka

Marineland

20. července 2009 v 17:19 | Vlasta |  Cestování
Když se nám o letošní dovolené schovalo sluníčko za mraky, vypravili jsme se do zábavného parku Marineland za zvířátky. Část parku funguje jako zoopark s různým vodním i suchozemským ptactvem, na části jsou veliké bazény pro delfíní a lachtaní šou, nechybí zde papoušci a když vás omrzí zvířátka vypravíte se do další části parku na tobogány a jiné vodní atrakce. Sluníčko nám sice tento den moc nepřálo, ale bylo teplo a bezvětří takže jsme si užili od všeho trochu. Ráno program začínal papouščí šou, papoušci jezdili na autíčkách, tancovali a počítali. potom jsme se přesunuli na lachtaní šou a jako zlatý hřeb dne byli delfíni. Fotky jsou nic moc, protože zvířátka byla na mě a můj foťáček nějak moc rychlá

Pinya de Rosa

18. července 2009 v 16:05 | Vlasta |  Cestování
Botanická zahrada Pinya de Rosa se nachází mezi španělskými letovisky Lloret de Mar a Blanes. Rozkládá se na útesu nad mořem a je plná kaktusů. Tady jsem tedy byla opravdu ve svém živlu.
Hned po vstoupení do zahrady se před vámi otevře výhled na celou zahradu s mořem v pozadí. Po vrstevnicích procházíte celou zahradou až na vyhlídku na moře.

Další fotky si můžete prohlédnout vgalerii

Botanická zahrada v Blanes

16. července 2009 v 16:48 | Vlasta |  Cestování
Botanická zahrada Marimurtra se rozprostírá na útesech nad mořem na okraji letoviska Blanes. Její návštěva to byl nezapomenutelný zážitek. Palmy, kaktusy, plodící banánovníky a jiné subtropické rostliny pod širým nebem to je pro vymrzlého středoevropana opravdový balzám na tělo i duši.
Už samotný vstup do zahrady nás naladil na tu správnou notu...
...a pak to začalo palmy kam oko dohlédne
Než se stačíte rozkoukat už máte na rameni papouška a úsměv- tady se fotí bez odmlouvání!

No a pak už se jenom kocháte a kocháte...

Další fotky přidávám do galerie

Tossa de Mar

14. července 2009 v 18:54 | Vlasta |  Cestování
Tossa de Mar je jedno z nejseverněji položených španělských letovisek na pobřeží Costa Brava. Po celodenním lenošení u moře nebo hotelového bazénu jsme v pozdním odpoledni vyrazili na procházku městečkem jehož dominantou je středověká pevnost vystavěná na jednom ze skalních útesů. Z pevnosti jsou nádherné výhledy na celé město, nádherné pláže lemované skalami a nezapomenutelný je i pohled na otevřené moře, které na obzoru křižují velké dopravní lodě. Když vystoupíme na samý vrchol útesu přijdeme ke stále funkčnímu majáku. Poté začneme sestupovat do obytné historické části města. Staré kamenné domy porostlé popínavými rostlinami obalenými hrozny pestrobarevných
květů, které začínají s příchodem večera omamně vonět - to je stará část Tossy - Villa Vella. Jak se blížíme ke středu města začínají se objevovat hospůdky a zahradní restaurace čekající na první večerní návštěvníky. Restaurace střídají obchůdky s tím nejrozmanitějším
zbožím -
suvenýry počínaje, přes levné i značkové oblečení, šperky a dokonce se najde i několik obchodů se zbraněmi. Jak večer postupuje, začíná v centru pulsovat noční život a protože to není právě to, co bychom vyhledávali, projdeme nejbližší uličkou na pláž, cvakneme několik záběrů nádherně osvětlené pevnosti a hurá na kutě.

Další fotky si můžete prohlédnout v galerii �pan�lsko

A je po dovolené

12. července 2009 v 10:18 | Vlasta |  Cestování
Nazdárek lidi, hlásím šťastný návrat z dovolené. Počasí vcelku přálo, užili jsme si dnů zalitých sluníčkem i mraky, ale to zkrátka nejde ovlivnit, hlavně že byla dobrá nálada. Prošmejdili jsme blízké i vzdálenější okolí letoviska Tossa de Mar, navštívili několik botanických zahrad, delfíní a lachtaní šou a hlavně nádherné čisté moře. No zkrátka dovolená ják má být. Dneska přináším jako ochutnávku jenom pár fotek a jak je budu postupně zpracovávat budu přidávat další. Zítra se ale už vracím do pracovního procesu a doma se nakupila spousta práce tak to asi nějakou chvíli potrvá.
Tak tedy město ve kterém jsme strávili naši dovolenou - španělská Tossa de Mar
Nad městečkem se tyčí romantická pevnost...
...ze které jsou nádherné rozhledy
večer nad mořem
Botanické zahrady mě naprosto okouzlily...

Zimní čaj

1. července 2009 v 8:03 | Vlasta |  Receptíky

Zítra brzo ráno už konečně odjíždíme na dovolenou, jen mám trochu obavy z počasí, ale kdo je poslední dobou nemá? Abyste se tu po dobu mé nepřítomnosti nenudili, vkládám recept na zimní čaj, jak ho dělám já. Asi si řeknete, že jsem se zbláznila - v červenci zimní čaj, ale v červenci proto, že všude uzrává - tedy letos spíš hnije - spousta drobného ovoce. Takže na jednu dávku zimního čaje budeme potřebovat:

1 litr červeného rybízu
1 litr různého ovoce, které máme zrovna po ruce- maliny, borůvky, jahohy...
2 pomeranče i s kůrou
2 citróny i s kůrou
0,5 kg cukru
5 hřebíčků
1 lžičku mleté skořice
130-150 ml rumu (jak kdo má rád)

Všechno ovoce omyjeme, citróny a pomeranče nakrájíme na kostičky i s kůrou, větší ovoce taky pokrájíme. Všechno dáme do vysokého plechu, zasypeme cukrem, přidáme koření a pečeme v troubě asi třičtvrtě hodiny na 220 stupňů. Občas promícháme. Po vyndání z trouby přidáme rum, zamícháme a ihned plníme do sklenic, uzavřeme víčkem a otočíme. Prý se nemusí sterilovat- nekazí se. Já jsem letos tento čaj dělala poprvé minulý týden, zatím žádná plíseň neroste.
No a jak si uvaříme chutný ovocný čaj? Do hrnku asi na dvě deci dáme 1-2 kávové lžičky ovocného základu a zalijeme vařící vodou.Je to opravdu výborný ovocný čaj jaký v obchodě nekoupíte.

Tak s chutí do práce, a já jdu balit!