Květen 2009

Orlíčky

31. května 2009 v 8:24 | Vlasta |  Zahrádka
Orlíčky jsem stačila vyfotit začátkem týdne, kdy ještě vládlo krásné letní počasí. Dneska po několika deštivých dnech toho na zahrádce moc k vidění není Tak tedy přeju krásnou neděli a posílám pár fotek orlíčků ještě plných sluníčka snad se nám brzo vrátí.

Pichlavá krása

29. května 2009 v 18:56 | Vlasta |  Fotogalerie
Letošní slunečné jaro, když tedy vynechám pošasí posledních dnů, mým pichláčům opravdu přeje. Téměř každý den mě ve skleníku překvapí nějaký nově rozkvetlý kaktus a kvetou mi dokonce i některé miniaturní rostlinky, které jsem si pořídila loni a mají větší květy než jsou oni sami. Tohle jsou někteří z nich, ostatní budu během léta přidávat do fotogalerie.

A tohle jsou ty zmíněné miniaturky

Kytice za maturitu

28. května 2009 v 9:00 | Vlasta |  Mišmaš
Tohle úterý moje starší dcera Adéla velice úspěšně- na samé výborné, složila maturitní zkoušku na gymnáziu. Dnes dopoledne jí nečekaně poštovní poslíček přivezl tuto nádhernou kytici od jejího přítele. V pátek po předání maturitního vysvědčení, máme v plánu jít na sváteční oběd, ale netuším jaký by musel být, aby zastínil tuhle nádheru

A pro porovnání velikosti

Plážová taška

26. května 2009 v 17:13 | Vlasta |  Ruční práce
O víkendu jsem konečně dodělala plážovou patchworkovou tašku. Dala mi docela zabrat, ty titěrné větrníčky jsem nakonec dala dohromady s vydatnou pomocí Páji. Maják je vyšitý křížkovým stehem na bílé panamě a konečný výsledek mě mile překvapil.

Kopretiny

24. května 2009 v 17:56 | Vlasta |  Příroda
Dnes byl zase den jak vymalovaný, nebe bez mráčku a sluníčko pálí na plný pecky ještě teď
všechno kvete a voní a nemusí to být ani žádné šlechtěné kytky i takové kopretiny mají svoje kouzlo...

Jiná petůnka

23. května 2009 v 9:00 | Vlasta |  Zahrádka
Tak už mi krásně kvetou petůnky vlastnoručně vypěstované ze semínka. Sice měly být temně rudé s téměř černým středem, ale vyrostly z nich tyhle růžovo fialové. Už mě přešel vztek a začaly se mi dokonce i líbit Červené jsem si koupila v zahradnictví surfinie a je to!

Pamatujete si ještě na převislé macešky, které jsem si koupila brzo na jaře? Tak tedy převislé zatím moc nejsou, ale naprosto mě dostaly! Kvetou jako o život a září jako sluníčka

Ještě jednou rododendrony

21. května 2009 v 18:10 | Vlasta
Brzo prudké sluníčko zlikviduje poslední květy rododendronů a nezbyde nic jiného, než si prohlížet fotky a těšit se, jak příští jaro znovu vykvetou. Nevím jak jste na tom vy, ale já od časného jara svoje miláčky obcházím a koukám, kdy už konečně ze zelených pupenců začnou vylézat první barevná poupátka. Škoda jen, že ta nádhera trvá tak krátce...

Rosnička a rododendron

18. května 2009 v 18:17 | Vlasta |  Zahrádka
Konečně mi vykvetl bílý rododendron se žlutým okem, na který se každý rok nejvíc těším a včera jsem na něm ještě jako bonus objevila žabičku rosničku

a za žabičkou přiletěl ještě čmeláček

Východ slunce

17. května 2009 v 11:09 | Vlasta |  Fotogalerie
Začátkem týdne, těsně před tím, než se pokazilo počasí, byl po dva dny naprosto úchvatný východ slunce. Když jsem ráno ve čtvrt na šest vstávala, bylo včechno zalito podivným růžovooranžovým světlem. Vzala jsem si tedy na cestu do práce foťák a pokusila se udělat pár snímků. Zdaleka se mi nepodařilo zachytit realitu, ale aspoň se tedy pokusím popsat jak to vypadalo. Když jsem dojela na kopec, do místa odkud by se sluníčko pěkně vyfotilo, už bylo nad obzorem v úzkém pruhu jasné oblohy, nad kterým byly těžké dešťové mraky, protože sluneční paprsky mohly jít jenom jedním směrem byo zřejmě takové divné červené světlo, vypadalo to nějak takhle.

Na jihozápad bylo všechno nádherně osvětleno, je skoro k neuvěření, že v půl šesté ráno byly takovéhle stíny
Než jsem projela lesem a vyjela na druhý kopes, bylo sluníčko nevratně skryto za mraky a začínalo poprchávat

Azalky

15. května 2009 v 10:00 | Vlasta |  Zahrádka
Nejkrásnější chvíle na jaře je když kvetou azalky, sice to letos není oproti jiným rokům zas až tak ono, ale zahrádka rozzářená barvami určitě oko potěší

Tohohle prcka jsem si objednala loni na podzim a udělal mi ohromnou radost, když vykvetl už letos

Točník a Žebrák

13. května 2009 v 18:49 | Vlasta a Adéla |  Cestování
Dneska necháme motorky v podhradí a přesuneme se za historií na oba hrady Točník a Žebrák.
Hrady Točník a Žebrák se nacházejí ve středních Čechách na jižním okraji Chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko asi v polovině cesty mezi Prahou a Plzní. Hrad Žebrák byl původně šlechtický hrad rodu Buziců ze 13. století. Ve 14. století se stal královským majetkem a byl přestavěn králem Václavem IV. Po požáru na konci 14. století si nechal král Václav IV postavit nový sídelní hrad Točník na témže skalním hřebeni jako Žebrák, ale o sto metrů výše.Tímto umístněním a stavebním provedením měla být zvýrazněna strategická poloha u norimberské stezky. Zajímavostí je, že roku 1923 prodal kníže Josef Colloredo-Mansfeld hrady za 10 000 Kč s Klubu československých turistů.
Hrad Točník patří mezi nejmladší a nejrozsáhlejší hradní zříceniny v Čechách.
Točník a Žebrák

Žebrák

Točník

Neodpustím si ještě mopedy v podhradí

Áďa na Žebráku

Na Točníku

A ještě tuhle musím- kozičky v podhradí

Krásné stroje

12. května 2009 v 10:00 | Adéla |  Mišmaš
Moje dcera Adéla, byla s přáteli na výletě na hradě Točník, kromě nádherného slunečného počasí a historických památek, si nečekaně užili i neobvyklou podívanou na srazu jednostopých motorových vozidel, něco takového se na vlastní oči hned tak nevidí, dcera mi tedy dovolila podělit se s vámi o některé fotky, které na tomto hemžení stvořili

Nebo je libo něco takového?

Úplněk

10. května 2009 v 9:10 | Vlasta a Pavlína |  Fotogalerie
Včera byl úplněk, když šla Pája spát svítil jí akorát do postele, samozřejmě jsme neodolaly a pustily se do focení. Pája kamerou a já svým foťáčkem.
První tři fotky jsou Pájiny, já nemám u foťáku takové přiblížení, tak jsem to pojala jako vyfocení noční krajinky

A tohle jsou ty moje

Skalka

8. května 2009 v 8:19 | Vlasta |  Zahrádka
Včera bylo zase jednou nádherné slunečné odpoledne, tak jsem cvakla pár fotek rozkvetlé skalky, zatím kvetou jenom malé azalky a nejranější rododendron, tahle bílá byla několik let nějaká nemocná, loni měla jeden květ a letos je květy úplně obalená.
Dvě malé azalky v pravém dolním rohu jsem si koupila na podzim, jedna je oranžová a druhá růžová obě už pokvetou

Tahle azalka je úplně obyčejná, ale nádherně voní

Květy ze skleníku

6. května 2009 v 15:38 | Vlasta |  Zahrádka
Venku celý den prší a je zima, ale ve skleníku začíná všechno kvést. Rajčata už budu muset začít vyvazovat.

První květ má okurka salátovka
Papriky mají poupátka, jen rozkvést
a nad tím vším začíná pomalu rozkvétat skleníkové víno

vypadá to, že letos bude bohatá úroda hroznů
A ještě si musím postěžovat. Koupila jsem si šíleně drahá semínka velkokvětých petůnií temně červených s téměř černým středem. Vypiplala jsem osm rostlinek a první už ukazuje barvu a hádejte jaká je? Úplně obyčejná, modrá, jsem tedy opravdu zvědavá na ty ostatní

Chorvatsko ostrov Cres I

4. května 2009 v 19:59 | Vlasta |  Cestování

Počasí si s námi zase zahrává, chvíli je horko, pak zase přijdou dny pěkně studené a člověk by nejraději vyrazil někam do teplých krajin. Já jsem dneska vybrala chorvatský ostrov Cres a tak nějak jsem nemohla přijít na to jak ho uvést, aby slova vystihla celou jeho nádheru. Nakonec jsem si vzala na pomoc internet a našla jsem přesně to, co jsem hledala. Já bych to líp nenapsala, kdybych tu seděla do rána, tak tedy budu s dovolením citovat.

Cres je chorvatský ostrov, který kdosi proměnil v koráb plující v čase. Tisíciletí se tu přírody nedotkla. Tak stále nabízí vůni svých aromatických středomořských bylin, let supa Bělohlavého, ptáka, který vyhynul ve většině evropských zemí. Kráčet uličkami cresských měst znamená procházet branou do antického světa. Mnohá z nich jsou místa, která zaznamenala první lidské kroky před dvěma, třemi, ba i čtyřmi tisíci lety! A když se k tomu přidá zdejší cresský sýr, olivy, víno, krásné ženy a pláže, kdo by chtěl takový koráb opouštět?

Ale já bych chtěla Cres předvést nejenom jako bezvadné místo na koupání, ale taky jeho nezaměnitelnou přírodu. Ještě se chci omluvit za kvalitu fotek, byly to moje první výtvory s digitálním foťákem a tak nějak to není ono.

Největší město ostrova je město Cres, je to krásné historické městečko s bohatým nočním životem, spoustou venkovních restaurací a rybáren.

Za soumraku, když poleví největší vedro se ve městě začíná rozbíhat noční život

Sotva opustíte hranice města okamžitě se ocitnete v nekonečných olivových hájích
a pokud nejste líní udělat krok dají se na pobřeží objevit kouzelné zátoky kde nejsou téměř žádní lidé
A když se vám nechce péct na slunci, není nic krásnějšího, než si lehnout pěkně do stínu pod rozkvetlé granátové jablko
Na Cresu je dokonce i jedna z mála přírodních písečných pláží Meli

Je k ní kouzelná procházka mezi ohradami pro ovečky a když máte štěstí potkáte i želvičky
A co takhle vyrazit do hor a kochat se nekonečnými rozhledy?
a k večeru se projít po pláži...
No řekněte, není Cres nádherné místo?

Kamenice nad Lipou

3. května 2009 v 8:54 | Vlasta |  Cestování
Včera jsme byli na návštěvě v Kamenici nad Lipou a při té příležitosti jsme navštívili zámecký park s památnou lipou. Kamenice nad Lipou vznikla počátkem 13. století a nachází se mezi městy Pelhřimov a Jindřichův Hradec.

Památná lípa

Další fotky si můžete prohlédnout ve fotogalerii výlety

Jabloně

1. května 2009 v 12:40 | Vlasta |  Fotogalerie
Včera nám pěkně zapršelo, všechno je krásně umyto a já jsem vyrazila na zahradu udělat pár májových fotek a zároveň vám všem chci popřát krásný 1. máj