Březen 2009

Orchidej

30. března 2009 v 17:21 | Vlasta |  Pokojové rostliny
O víkendu mi vykvetla další orchidej. Je to už její třetí květenství a je čím dál větší. Toto má dohromady třicet květů a poupat. Mám z ní ohromnou radost a doufám, že pokvete hodně dlouho.

Celá rostlina mi nešla moc dobře vyfotit. květenství má metr a musím ji mít přivázanou, aby se nepřeklopila.

Krokusy

28. března 2009 v 19:31 | Vlasta |  Zahrádka
Dneska byl ten nejnádhernější jarní den tohoto roku. Sluníčko svítilo celý den jako o život a vůbec nevadilo, že trochu pofukoval vítr. Celé odpoledne jsem se věnovala kytičkám, přesazovala jsem ve skleníku muškáty a samozřejmě zbyl čas i na focení. Všude po zahradě nám kvetou krokusy jeden krásnější než druhý, no podívejte na tu nádheru.

Anglie- Rochester castle

27. března 2009 v 11:00 | Vlasta a Adéla |  Cestování
Protože jsem ještě pořád naladěna na starou Anglii, dovolila jsem si znovu sáhnout do dceřina fotoarchivu a nabídnout vám výlet na hrad Rochester. Snažila jsem se o něm zjistit nějaké zajímavosti, ale nenašla jsem žádné české stránky . Takže jenom několik bodů z oficiálních stránek hradu . Použitím překladače vznikl poněkud krkolomný text, tak se omlouvám za nepřesnosti.
Hrad se tyčí nad řekou Medway spolu se svým nerozlučným dvojčetem - nádhernou románskou katedrálou. Hrad je jedním nejlépe zachovalým příkladem normandské architektury v Anglii.
Byl postavem Římany a jeho úkolem bylo střežit most přes řeku, protože to byla hlavní cesta z Londýna do Denveru. Hrad má pestrou minulost třikrát byl obléhán a roku 1215 částečně zbořen. V 18. století byly vypracovány plány na demolici, ale ta naštěstí nebyla uskutečněna a hrad se stal kulturní památkou.
Rochester sám o sobě je také zajímavý tím, že zde strávil podstatnou část života Charles Dickens.
tenhle obrázek jsem si vypůjčila ze stránek hradu, moc se mi tam líbilo to dělo

Jen růžová to může být...

24. března 2009 v 17:30 | Vlasta |  Pokojové rostliny
Když jsem se dneska rozhlédla po naší verandě, která touto dobou funguje jako zimní zahrada, okamžitě mi bleskla hlavou melodie: "Jen růžová to může být...."
No řekněte

azalky, obě růžové, i když každá trochu jinak
hyacint od dcery, jak jinak než růžový
a první z našich amarylisů no hádejte jaký
a aby té růžové nebylo málo...

Anglie- Canterburská katedrála

23. března 2009 v 12:00 | Vlasta a Adéla |  Cestování
Zase jsem trochu zapátrala v našem rodinném fotoarchivu a zaujaly mě dceřiny fotky z návštěvy Anglie, tentokrát katedrála v Canterbury. Nedalo mi to a trochu jsem zapátrala na netu abych se o tomto zvláštním místě něco dověděla.
Nejvíc informací jsem samozřejmě našla ve Wikipedii a tady je velice stručný výcuc.
Tak tedy Canterbury je město na jihovýchodě Anglie a je zde sídlo Canterburského arcibiskupství a primase anglikánské církve. Sama katedrála je jednou z nejstarších a nejznámějších dochovaných křesťanských staveb v Anglii a je součástí světového dědictví.
Její stavba začala v roce 602 kdy ji založil první arcibiskup Augustin a zasvětil ji Ježíši Kristovi. Druhá stavba byla vybudována na tomtéž místě kolem roku 750 další přestavba byla v roce 941-958 . Potom byla v roce 1011 těžce poškozená při útoku Vikingů, na ruinách nechal arcibiskup Lanfranc postavit novou katedrálu, která byla vysvěcena roku 1077. Potom následovaly další přestavby a požáry
a poslední velká přestavba proběhla ve 30. letech 19 století.

Odpolední procházka

21. března 2009 v 16:49 | Vlasta |  Příroda
Dneska už to aspoň za oknem přece jenom vypadalo na jaro. Venku byly i přes poledne sice jenom dva nad nulou, ale sluníčko svítilo a lákalo k procházce. Bez zimní bundy a pořádné čepice to nešlo, ale jinak bylo venku fajn.
Takže jedna ryze jarní fotka
Nad výpustí z rybníka vítají jaro takovéhle rampouchy
a v lese ještě leží sníh
Týna s Pájou
Po návratu na zahradu jsem ještě zkontrolovala Lýkovec, poupata už mají barvu, ale rozkvést se jim pořád nechce.

Kde je jaro?

20. března 2009 v 19:30 | Vlasta |  Mišmaš
První jarní den je skoro za námi, venku minus čtyři a jarní nálada nikde. Tak aspoň jedna jarní kytička a nějaká ta písnička pro zlepšení nálady

Abeceda

18. března 2009 v 17:29 | Vlasta |  Mišmaš
Dáša mě znova nalákala na sepsání abecedy, pořád jsem se k tomu nějak nemohla odhodlat a nakonec to vyšumělo do prázdna. Dneska jsem se trochu zamyslela na dané téma a tady je to co ze mě vypadlo.

A- Začátek školní docházky, první písmeno v abecedě a taky první říkanka. Alenko stůj! Auto houká, na něm v pytlích bílá mouka… dál si to nepamatuju, je to hrozně dávno
B- Bláto, které nesnáším, je všude a psovi padá i z břicha.
C- Cestování, jak já bych někam jela!
D- Dovolená, tu snad máme rádi všichni
E- Egypt- můj sen
F- Fůrie-vy žádnou neznáte?
G- Granátové jablko
H- Houby, a když je dobrý rok, jsou jich u nás plné lesy
I- Ivánek z Mrazíka :o)
J- Jaro, už se snad dočkáme
K- Konvalinky, mám ráda jak voní
L- Les a k němu patří ty houby
M- Moře!
N- Jarek Nohavica
O- Otakárek fenyklový,krásný motýl, který má krásnou i housenku
P- Petrklíč, prvosenka, zkrátka posel jara
Q- Qasimodo
R- Jako romantika
Ř- Řeka bohů IV kniha kterou právě čtu
S- Sluníčko, neznám větší slast než se pěkně vyhřívat a na nic nemyslet
Š- Španělsko, místo kde letos strávíme dovolenou
T- No a se sluníčkem jde ruku v ruce teplíčko
U- Už mě asi nic nenapadne
V- Velikonoce, jsou přece za dveřmi
W- Wilbur Smith, můj oblíbený spisovatel
X- Napadlo mě akorát kuře z Xaverova
Y- Divadlo Y
Z- Zimu nesnáším a je na čase, že už skončila
Ž- Žížala Jůlie

A nakonec přidávám můj dnešní úlovek oranžový petrklíč, kdybyste cítili jak nádherně voní!

Macešky

16. března 2009 v 18:30 | Vlasta |  Zahrádka
Dneska cestou z práce, jsem objevila před zeleninou převislé macešky. Byla jich tam plná plata, nádherně nakvetlých ,samozřejmě jsem neodolala a už je mám nasázené v truhlíku na okně .
Ještě sice hlásí sněhové přeháňky a mrazíky, ale já už mám na okně jaro !!!

Konečně jaro?

14. března 2009 v 18:17 | Vlasta |  Zahrádka
Dneska byl u nás konečně den, o kterém by se dalo říct, že je jeden z prvních jarních. Bylo docela teplo, chvílemi svítilo sluníčko a já jsem vyrazila na zahrádku podívat se co je nového. Na motyčku to ještě není, pořád je hodně mokro a zem studená, ale kam se oko podívá všude už jsou vidět známky jara.
Dnešní sluníčko dokonce vylákalo ven včely, které neodolaly žlutým talovínům ani prvním krokusům.
Krokusy ještě nestačily úplně rozkvést a už se do nich dobývaly včely.

Sněženky už kvetou naplno,ještě pár dní a budou pomalu odkvétat.
Petrklíč je koupený, ale dneska na sluníčku doslova zářil

No a nakonec moje muškátová mimina. Zatím se jim daří víc než dobře, už se těším až pokvetou.

Bílá orchidejka

11. března 2009 v 18:10 | Vlasta |  Pokojové rostliny
Minulý pátek jsme byli na výletě v Brně. Samozřejmě nesměla chybět návštěva hobby marketu. Potřebovala jsem ještě dokoupit nějaká semínka a jiné zahradnické nezbytnosti, takže oddělení pro zahradu a hlavně kytky jsem prošmejdila dokonale. Zaujala mě tam trpasličí orchidej, takové maličké nic, za to cena vysoká, hrubě přesahující 300,- Kč!
Paní která stála vedle mě se na cenovku dívala se stejným zděšením. Rychle jsem orchidejku vrátila zpátky rozhodnuta tuto zlodějinu nepodporovat!
V pondělí jsem byla s dcerou na poliklinice, paní doktorka nás vzala hned v sedm ráno a v půl osmé už jsme byly ve městě. Všechny obchody ještě byly zavřené, až na květinku, venku měli vystavené narašené cibule hyacintů, taková malá náplast za orchidej, která mi pořád nešla z hlavy, otevřela jsem dveře a přímo naproti nim bylo stejné platíčko s orchidejkami jako v Brně. Opatrně jsem nadzvedla jeden lístek, který zakrýval cenovku a bylo rozhodnuto, za pouhých 166,-Kč už se můj nový přírůstek zabydlel mezi svými poněkud přerostlými sestřenicemi.

Tak tady je v celé své pidi kráse

A pro porovnání se svou přerostlou příbuznou

Švýcarské Alpy

9. března 2009 v 18:08 | Adéla |  Cestování
Tak se u nás zase čerti žení! Během několika minut nachumelila souvislá vrstva sněhu a pořád padá! Nevím jak vy, ale já už potřebuju vidět zelenou. Probírala jsem se tedy archivem a objevila dceřiny fotky z výletu do Švýcarských Alp. S jejím svolením jsem si tedy pár fotek vypůjčila. Snad už to nebude tak dlouho trvat a tráva se zazelená, jako na těchto fotkách

Tutanchamon

7. března 2009 v 14:10 | Vlasta |  Mišmaš
Včera jsme si udělali výlet do Brna na výstavu Tutanchamon jeho hrob a poklady, a musím vám říct, že podobnou podívanou jsem ještě neviděla a zřejmě hned tak neuvidím!
Je to opravdu velkolepá výstava, a přesto že za týden končí, zájem je o ni pořád veliký, dav lidí, který se ještě v půl páté večer mačkal v dešti před vstupem nás málem odradil, ale vydrželi jsme a vůbec toho nelituju. Další a poslední nepříjemnost nás potkala hned v šatně, která byla přeplněná a další kabáty nebrala, tak jsme si je museli nosit celou výstavu sebou , a bylo tam tedy vedro k padnutí.
Teď už k výstavě samotné. V prvním sále pouští video produkci o předcích Tutanchamona a jeho rodině, v druhém sále krátký film o samotném objevení hrobky. Potom vstoupíte do veliké místnosti kde je tma jak v pytli, vzápětí se rozsvítí první stěna u které je expozice první pohřební místnosti s poklady. Bohužel nasvícená je pouze po dobu výkladu, pak zhasne a nasvítí se další část expozice. Přes dav hlav se mi tahle první část nepovedla vyfotit.Po prohlídnutí druhé pohřební komory vás pozvou na vyzvednutí rakve z pohřební schránky a tady organizovaná část prohlídky končí. Dav se konečně rozptýlí po rozlehlých prostorách panovníkovy pokladnice a vy máte až do osmi do večera možnost si všechno v klidu prohlédnout. Všechno je perfektně nasvíceno, až přesvíceno a ještě dneska mi z toho lesku přecházejí oči. Fotit se smí všechno,ale bez blesku což je v naprostém pořádku, protože tam fotili úplně všichni, úplně všechno. Fotky v tom ostrém umělém světle na pozadí tmy nebyly nic moc, trochu jsem si s nimi tedy pohrála, no výsledek není dokonalý, ale koukat se na ně snad dá.
Tak tedy vstupme do hrobky faraona Tutanchamona.

Tohle je druhá pohřební komora ve stavu jak ji objevili

Vyzvednutí rakve

Jedna ze třech pohřebních schránek
Schránky s nádobami na vnitřnosti

Zlacené sošky

Rakve
Detail mumie, byla pod sklem a celá se prostě vyfotit nedala

Šperky

Zlatá posmrtná maska

faraonův vůz
Trůn
Boty
Alabastrové sošky

A takhle prý Tutanchamon vypadal, podle rekonstrukce lebky

Koně

5. března 2009 v 15:23 | Vlasta |  Fotogalerie
Tyhle fotky vznikly při jednom dlouhém výletu na kolech, když jsme odpočívali na hrázi rybníka. Úplně jsem na ně zapomněla a vykoukly na mě před pár dny, když jsem hledala něco úplně jiného.

Už kvetou...

2. března 2009 v 16:42 | Vlasta |  Zahrádka
Sníh pomalu, ale velice pomalu mizí, a pod ním už se probouzí k životu jaro. Každoročně byl prvním poslem jara na naší zadradě lýkovec, přestože už má poupata nalitá letos ho předběhly sněženky a čemeřice. Sice poprchává a venku je opravdu velice ošklivo, ale neodolala jsem a udělala pár prvních jarních fotek.

Hrad Landštejn

1. března 2009 v 12:21 | Vlasta |  Cestování
Protože to vypadá, že se konečně blíží jaro a s ním přijdou ruku v ruce malé i velké výlety, chtěla bych vás na jeden pozvat. Tentokrát k nám do jižních Čech na zříceninu hradu Landštejn.
Tento hrad se nachází ukryt v hlubokých lesích jihočeského pohraničí nedaleko od Nové Bystřice. My jsme si předloni udělali výlet kolmo a úzkokolejkou a věřte, že to byl zážitek k nezapomenutí. Brzo ráno do Jindřichova Hradce na kole 12 km. Potom vláčkem do stanice Hůrky a zbytek asi 8km na hrad zase na kole. To byla ta jednodušší část cesty. Domů jsme jeli celou cestu nějakých 30km na kole a nohy bolely, ale výlet se vydařil.